Mitsubishi ASX wróci w 2023 jako zupełnie nowy model. Będzie krewnym Captura i Juke'a

Mitsubishi zapowiedziało nowego ASX-a na rynek europejski. Ma się pojawić wiosną 2023 roku i będzie wyposażony w napędy hybrydowe. Wspólna platforma z Capturem i Jukiem może wzmocnić zainteresowanie modelem.

Zapowiedź nowego Mitsubishi ASXZapowiedź nowego Mitsubishi ASX
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe/Mitsubishi
Marcin Łobodziński

Obecnie Mitsubishi ma w ofercie na nasz rynek tylko trzy modele: małego Space Stara, SUV-a Eclipse Cross oraz pick-upa L200. Czekamy też na Outlandera, ale na razie nie wiadomo, kiedy się pojawi. Z kolei za nieco ponad rok do oferty wpadnie ASX.

Mitsubishi zapowiada, że ASX nowej generacji będzie miał "pełną gamę układów napędowych, w tym hybrydę ładowaną z zewnętrznego źródła (PHEV) i pełną hybrydę (HEV)". Można więc po takiej sugestii oczekiwać również klasycznej wersji benzynowej.

Samochód powstał na platformie CMF-B Aliansu Renault-Nissan-Mitsubishi, na której zbudowano m.in. Renault Captura oraz Nissana Juke’a. Produkcja ASX-a odbywać się będzie w zakładach Renault w Valladollid w Hiszpanii.

Wspólna strategia producentów należących do wspomnianego aliansu polega m.in. na dążeniu do poszerzenia zakresu współdzielenia platform aż do osiągnięcia 80 proc. korelacji w 2026 r. Wbrew wcześniejszym spekulacjom Mitsubishi dzięki temu wzmocni swoją pozycję w Europie, a nie się z niego wycofa. Alians chce też podbić europejski rynek w dziedzinie samochodów elektrycznych, oferując do 2030 r. aż 35 takich modeli.

Wybrane dla Ciebie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa sieć stacji ładowania wchodzi do Polski. Stawiają na dużą moc
Nowa sieć stacji ładowania wchodzi do Polski. Stawiają na dużą moc