Nawet 700 km zasięgu. Volkswagen zapowiada platformę MEB+

Platforma MEB, która stanowi bazę rozwoju elektromobilności w Volkswagenie, doczeka się kolejnego ulepszonego wcielenia. MEB stanie się MEB+, a największą korzyścią dla klientów ma być zauważalnie większy zasięg i szybsze ładowanie.

Volkswagen ID. Buzz
Volkswagen ID. Buzz
Źródło zdjęć: © Autokult | Mateusz Lubczański
Aleksander Ruciński

08.12.2022 | aktual.: 08.12.2022 12:20

Volkswagen zapowiedział znaczące inwestycje w dalszy rozwój platformy MEB, które mają zaowocować uwolnieniem jej "pełnego potencjału". Skalowalna architektura daje firmie duże możliwości różnicowania oferty pod kątem wielkości pojazdów i pozycjonowania ich na rynku.

Zdaniem przedstawicieli firmy, najważniejszą zmianą, która nadchodzi, będą wydajniejsze akumulatory, co ma owocować nawet 700-kilometrowym zasięgiem na jednym ładowaniu. Samo ładowanie także będzie zauważalnie szybsze dzięki powszechnej obsłudze urządzeń o mocy 175-200 kW.

Do 2026 roku Volkswagen chce wprowadzić na rynek 10 nowych modeli z napędem elektrycznym, wliczając w to zarówno modele sportowe, jak i premium. W planach jest jednak także podstawowe "auto dla ludu", które ma kosztować około 25 tys. euro.

Pierwotna wersja platformy MEB zadebiutowała w 2019 roku wraz z modelem ID.3. Jak dotąd wyprodukowano blisko 670 tys. aut opartych na tej architekturze, z czego 500 tys. to modele VW ID. Z platformy korzysta również Audi, Cupra i Škoda.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (2)