Nawet 700 km zasięgu. Volkswagen zapowiada platformę MEB+

Platforma MEB, która stanowi bazę rozwoju elektromobilności w Volkswagenie, doczeka się kolejnego ulepszonego wcielenia. MEB stanie się MEB+, a największą korzyścią dla klientów ma być zauważalnie większy zasięg i szybsze ładowanie.

Volkswagen ID. BuzzVolkswagen ID. Buzz
Źródło zdjęć: © Autokult | Mateusz Lubczański
Aleksander Ruciński

Volkswagen zapowiedział znaczące inwestycje w dalszy rozwój platformy MEB, które mają zaowocować uwolnieniem jej "pełnego potencjału". Skalowalna architektura daje firmie duże możliwości różnicowania oferty pod kątem wielkości pojazdów i pozycjonowania ich na rynku.

Zdaniem przedstawicieli firmy, najważniejszą zmianą, która nadchodzi, będą wydajniejsze akumulatory, co ma owocować nawet 700-kilometrowym zasięgiem na jednym ładowaniu. Samo ładowanie także będzie zauważalnie szybsze dzięki powszechnej obsłudze urządzeń o mocy 175-200 kW.

Do 2026 roku Volkswagen chce wprowadzić na rynek 10 nowych modeli z napędem elektrycznym, wliczając w to zarówno modele sportowe, jak i premium. W planach jest jednak także podstawowe "auto dla ludu", które ma kosztować około 25 tys. euro.

Pierwotna wersja platformy MEB zadebiutowała w 2019 roku wraz z modelem ID.3. Jak dotąd wyprodukowano blisko 670 tys. aut opartych na tej architekturze, z czego 500 tys. to modele VW ID. Z platformy korzysta również Audi, Cupra i Škoda.

Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀