Nio zaprezentowało EC6 – chińskie auta nie muszą być nudne

Nio podczas konferencji w Shenzhen przedstawiło swoje najnowsze auto – crossovera o linii coupe nazwanego EC6. Poza niezłym designem, może pochwalić się imponującymi osiągami: na osiągnięcie 100 km/h potrzebuje tylko 4,7 sekundy.

Nowy model EC6 jest SUV-em o linii coupe. Zresztą o bardzo zgrabnej liniiNowy model EC6 jest SUV-em o linii coupe. Zresztą o bardzo zgrabnej linii
Źródło zdjęć: © Fot. Materiały prasowe/Nio
Filip Buliński

Choć chińskie Nio nie jest jeszcze tak znane jak europejskie marki, zdążyło przedstawić się w świecie motorsportu z dobrej strony. W 2017 roku model EP9 pobił rekord toru Nürburgring wśród aut elektrycznych. Dopiero po 2 latach samochód został zdetronizowany przez Volkswagena ID.R. Niedawno Nio zbudowało centrum rozwojowe nieopodal Monachium i szykuje się do ataku na europejski rynek.

Dotychczas w swojej ofercie marka miała dwa SUV-y – mniejszego ES6 i większego ES8. Teraz do rodziny dołączył zarysowany w bardziej sportowy sposób EC6. Jego prezentacja odbyła się podczas konferencji w Shenzhen.

Nio EC6
Nio EC6 © Fot. Materiały prasowe/Nio

Czasy, kiedy chińskie auta były po prostu nudne, albo były nieudanym odzwierciedleniem europejskich modeli powoli mijają. Powoli, bo i w elektrycznym EC6 można się dopatrzeć podobieństw do modeli ze Starego Kontynentu. Jednak w tym wypadku nadwozie jest zwarte i wygląda zachęcająco, co może wynikać z zatrudnienia projektantów pracujących wcześniej w innych koncernach.

Co więcej, stylistom udało się osiągnąć bardzo korzystny współczynnik oporu powietrza Cw=0,27. Wnętrze urządzono w sposób minimalistyczny, stawiając na ekran poziomy pełniący rolę zegarów (9,8 cala) oraz pionowy do obsługi multimediów (11,3 cala). Wrażenie przestronności potęgują mocno pochylone i stosunkowo cienkie słupki A oraz szklany dach ciągnący się przez całą długość pojazdu.

Wnętrze wygląda na przemyślane i złożone z dobrych materiałów
Wnętrze wygląda na przemyślane i złożone z dobrych materiałów © fot. mat. prasowe

Nowy Nio EC6 dysponuje 2 silnikami elektrycznymi – po jednej na każdej osi – o łącznej mocy 435 lub 544 KM. Pozwala to na osiągnięcie pierwszej setki w czasie kolejno 5,6 oraz 4,7 sekundy. Auto ma być oferowane z akumulatorami o pojemności 70 i 100 kWh. Mniejsza pozwoli pokonać na jednym ładowaniu od 425 do 435 km, a większa – od 605 do 615 km według normy NEDC.

Poza prezentacją EC6 podczas konferencji pokazano także odświeżony model ES8, który otrzymał dopracowany zespół napędowy oraz nowsze multimedia. Sprzedaż pierwszego ma ruszyć w kwietniu przyszłego roku, a drugiego – we wrześniu. Zamówienia można składać m.in. za pośrednictwem aplikacji. Pozostaje pytanie, czy Nio w niedalekiej przyszłości wejdzie na polski rynek? Ja jestem za.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/7] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
Tesla z dalszymi spadkami na kluczowych rynkach w Europie
Tesla z dalszymi spadkami na kluczowych rynkach w Europie
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟