Nowa chińska marka ląduje w Europie. Sprzedaje luksusowe SUV-y na prąd

Chińskie marki stawiają coraz odważniejsze kroki na europejskim rynku. Stary Kontynent planuje choćby podbić Zeekr - submarka Geely - który właśnie otworzył sprzedaż swoich dwóch nowych modeli w Szwecji oraz w Holandii.

Zeekr 001Zeekr 001
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Geely Automobile
Kamil Niewiński

Geely na europejskim rynku działa naprawdę prężnie - nie musimy widzieć ich samochodów na każdym kroku, by to obserwować. Można wspomnieć chociażby o udziałach w Astonie Martinie czy o byciu jedynym właścicielem takich marek, jak Volvo czy Polestar. Nie oznacza to jednak, że Geely nie chce wprowadzać swoich własnych marek na europejski rynek. Tak właśnie zresztą uczyniło. 

Chodzi dokładnie o markę Zeekr, która jest elektrycznym brandem będącym częścią koncernu Geely Automobile. Jak podaje Reuters, producent postanowił rozpocząć sprzedaż swoich dwóch luksusowych modeli - Zeekr X oraz Zeekr 001 - w Szwecji oraz w Holandii. 

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Chiński montaż Volvo S90 - czy mamy się czego bać?

Do 2026 roku marka ma być już dostępna w większości państw Europy Zachodniej, a start w dwóch powyższych państwach wiąże się z wyjątkową popularnością aut na prąd właśnie na tych dwóch rynkach. Dodatkowo już w 2024 roku Zeekr ma zamiar poszukać swojego miejsca w Danii, Niemczech, Francji oraz Norwegii. Wejście Zeekra do Europy to kolejny sygnał, że Chińczycy nie mają zamiaru próżnować.

Jeżeli zaś chodzi o ceny, Zeekr X będzie dostępny od 44 990 euro w swojej bazowej wersji (200 tys. zł), zaś ceny Zeekra 001 zaczynają się od 59 490 euro (ok. 265 tys. zł).

Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy