Nowa Honda HR-V zadebiutuje 18 lutego. Pod maską spora niespodzianka

W lutym 2021 roku zadebiutuje zupełnie nowa, trzecia już generacja Hondy HR-V. Japoński crossover będzie wyróżniał się nie tylko nowoczesną stylistyką, ale i nieoferowanym dotychczas napędem. Mowa o hybrydzie e:HEV.

Na razie znamy tylko wygląd tylnej ćwiartki nadwozia.Na razie znamy tylko wygląd tylnej ćwiartki nadwozia.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Honda sukcesywnie odchodzi od klasycznych benzyniaków, z których przez lata słynęła. Przykładem może być chociażby elektryczny model e czy nowy Jazz oferowany wyłącznie jako hybryda. Tak samo będzie z kolejną generacją HR-V. Nowy crossover zadebiutuje z hybrydą w standardzie. Stanie się to 18 lutego 2021 roku.

Wygląd nadwozia pozostaje na razie tajemnicą, choć Japończycy opublikowali grafikę, na której widać tylną część karoserii. Linie wydają się nie tylko nowocześniejsze, ale i bardziej dynamiczne niż w obecnej generacji oferowanej od 2014 roku.

Producent chwali się w oficjalnym komunikacie prasowym, że HR-V e:HEV (bo tak brzmi pełna nazwa modelu), będzie kolejnym krokiem w realizacji zobowiązania Hondy dotyczącego zelektryfikowania europejskiej gamy przed 2022 rokiem. Oznacza to, że już niebawem wszystkie modele marki dostępne na Starym Kontynencie będą w pełni elektryczne lub hybrydowe.

Na razie trudno powiedzieć, czego poza nowoczesnym napędem powinniśmy spodziewać się po nowej odsłonie HR-V. Wiadomo jednak, że auto będzie oferowane nie tylko w Europie, ale i np. USA, gdzie pośrednio zastąpi wycofane w ostatnich latach modele takie jak Fit czy Civic Coupe.

Biorąc pod uwagę stale rosnącą popularność crossoverów, nowa HR-V może okazać się jednym z najważniejszych modeli japońskiego producenta w najbliższych latach.

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie