Nowa Kia Sorento debiutuje w wersji PHEV. To najczystsze wydanie modelu
Kia uzupełnia gamę nowego Sorento o hybrydowe wydanie plug-in. Za bazę posłużył tu dobrze znany silnik benzynowy, który dzięki wsparciu jednostki elektrycznej powinien nieźle radzić sobie z napędzaniem tego niemałego auta. Nadal jednak czekamy na oficjalne dane techniczne.
26.08.2020 | aktual.: 13.03.2023 13:00
Nowa Kia Sorento poza klasycznymi silnikami spalinowymi oraz typowej hybrydy dostała również nowy napęd łączący zalety pojazdu spalinowego i elektrycznego. Mowa o hybrydzie typu plug-in umożliwiającej podróżowanie wyłącznie na prądzie. Niestety póki co nie wiemy jeszcze na jakim dystansie.
Zasięg oraz oficjalne osiągi Sorento PHEV pozostają bowiem nieznane. Wiadomo za to, że pod maską zagości dobrze znany, benzynowy silnik 1.6 z doładowaniem, który generuje 180 KM mocy i 265 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jeśli dorzucimy do tego jednostkę elektryczną, dostaniemy 265 KM oraz 350 Nm.
Za przeniesienie napędu na wszystkie 4 koła odpowiada 6-stopniowa skrzynia automatyczna. Taki zestaw ma być nie tylko najszybszą, ale i najwydajniejszą propozycją w gamie modelu. Tyle wiadomo dziś, a na oficjalne dane techniczne trzeba jeszcze poczekać.
Co ważne, pomimo zastosowania dodatkowych akumulatorów o pojemności 13,8 kWh, przestrzeń w kabinie pozostała niemalże identyczna co w klasycznych wydaniach. Na pokładzie zmieści się 7 osób oraz 175 litrów ładunku.
Sprzedaż wersji plug-in ruszy na początku 2021 roku. Do tego czasu powinniśmy poznać nie tylko szczegóły techniczne, ale i przede wszystkim ceny. Warto wspomnieć, że najtańsze wydanie nowego Sorento z miekką hybrydą 1.6 230 KM i napędem na przód startuje od kwoty 157 900 zł.