Nowa Škoda Octavia RS iV pokazana oficjalnie. Jest 245-konną hybrydą

Nowa Škoda Octavia RS iV pokazana oficjalnie. Jest 245‑konną hybrydą

Octavia RS iV wygląda nieźle, ale spodziewaliśmy się większych emocji.
Octavia RS iV wygląda nieźle, ale spodziewaliśmy się większych emocji.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński
03.03.2020 09:06, aktualizacja: 13.03.2023 13:25

Škoda pokazała najostrzejszą jak dotąd odmianę nowej Octavii. Mowa o wersji RS iV, która łączy usportowiony charakter z ekologicznym napędem plug-in hybrid. To duża nowość w stosunku do poprzednika oferowanego wyłącznie z dwulitrowymi silnikami spalinowymi.

Nowa Octavia RS iV prezentuje się zaskakująco zachowawczo. Przyznam, że po ostrzejszym wydaniu spodziewałem się nieco więcej. Może to specyfika wyłącznie hybrydowej odmiany iV, a późniejsze, spalinowe wersje będą bardziej agresywne? Wiemy, że powstaną, gdyż zgodnie z wcześniejszymi doniesieniami nowa Octavia RS miała być oferowana m.in. z dieslem, choć czeski producent podczas premiery wersji iV nie wspomniał o tym ani słowem.

Za napęd Octavii RS iV odpowiada układ hybrydowy typu plug-in oparty na benzynowym silniku 1.4 TSI. Zestaw ten - znany już z dwóch modeli Cupry, Formentora i Leona - generuje 245 KM mocy i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Osiągi nie są przesadnie imponujące jak na ten segment. Sprint do setki trwa 7,3 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 225 km/h.

Hybryda ma oczywiście jedną dużą zaletę. Jest nią możliwość podróżowania wyłącznie na prądzie. Maksymalny zasięg podawany przez Škodę to 60 km. Potem do akcji włączy się silnik spalinowy. Za przeniesienie napędu na przednie koła odpowiada 6-biegowa przekładnia automatyczna DSG. Na razie nie wiemy, czy producent przewiduje stosowanie skrzyni manualnej w modelu RS. Biorąc pod uwagę obecne trendy w koncernie Volkswagena, jest to raczej wątpliwe.

Octavia RS iV to bez wątpienia niemała rewolucja w gamie czeskiego producenta. Sport i ekologia w jednym z pewnością zdobędzie spore grono zwolenników. Mamy tylko nadzieję, że wzorem bratniego Seata i Volkswagena, Czesi szybko zdecydują się również na uzupełnienie oferty o konwencjonalne napędy.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/19]
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (3)