Nowa Škoda Octavia RS iV pokazana oficjalnie. Jest 245-konną hybrydą

Škoda pokazała najostrzejszą jak dotąd odmianę nowej Octavii. Mowa o wersji RS iV, która łączy usportowiony charakter z ekologicznym napędem plug-in hybrid. To duża nowość w stosunku do poprzednika oferowanego wyłącznie z dwulitrowymi silnikami spalinowymi.

Octavia RS iV wygląda nieźle, ale spodziewaliśmy się większych emocji.Octavia RS iV wygląda nieźle, ale spodziewaliśmy się większych emocji.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Nowa Octavia RS iV prezentuje się zaskakująco zachowawczo. Przyznam, że po ostrzejszym wydaniu spodziewałem się nieco więcej. Może to specyfika wyłącznie hybrydowej odmiany iV, a późniejsze, spalinowe wersje będą bardziej agresywne? Wiemy, że powstaną, gdyż zgodnie z wcześniejszymi doniesieniami nowa Octavia RS miała być oferowana m.in. z dieslem, choć czeski producent podczas premiery wersji iV nie wspomniał o tym ani słowem.

Za napęd Octavii RS iV odpowiada układ hybrydowy typu plug-in oparty na benzynowym silniku 1.4 TSI. Zestaw ten - znany już z dwóch modeli Cupry, Formentora i Leona - generuje 245 KM mocy i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Osiągi nie są przesadnie imponujące jak na ten segment. Sprint do setki trwa 7,3 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 225 km/h.

Hybryda ma oczywiście jedną dużą zaletę. Jest nią możliwość podróżowania wyłącznie na prądzie. Maksymalny zasięg podawany przez Škodę to 60 km. Potem do akcji włączy się silnik spalinowy. Za przeniesienie napędu na przednie koła odpowiada 6-biegowa przekładnia automatyczna DSG. Na razie nie wiemy, czy producent przewiduje stosowanie skrzyni manualnej w modelu RS. Biorąc pod uwagę obecne trendy w koncernie Volkswagena, jest to raczej wątpliwe.

Octavia RS iV to bez wątpienia niemała rewolucja w gamie czeskiego producenta. Sport i ekologia w jednym z pewnością zdobędzie spore grono zwolenników. Mamy tylko nadzieję, że wzorem bratniego Seata i Volkswagena, Czesi szybko zdecydują się również na uzupełnienie oferty o konwencjonalne napędy.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/19] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy