Nowa marka w Polsce. Chińczycy atakują segment premium
Voyah to młoda, ale bardzo ambitna firma, która właśnie debiutuje na polskim rynku. Elektryczny model Free kusi nie tylko ekstrawaganckim wyglądem, ale i niezłymi parametrami napędu.
27.11.2023 | aktual.: 27.11.2023 08:42
Marka Voyah utworzona w 2020 roku należy do drugiego co do wielkości koncernu motoryzacyjnego w Chinach, Dongfeng Motor Corporation, który jest obecny na tamtejszym rynku od 1969 r.
Jak czytamy w komunikacie prasowym, "Voyah łączy wyjątkowe osiągi z najnowszymi inteligentnymi technologiami, ale celem marki jest także podkreślanie bogactwa kultury chińskiej i wciągających historii, które za nią stoją".
Czy polscy klienci docenią tę nietypową propozycję? Czas pokaże, lecz trzeba przyznać, że model Free ma sporo do zaoferowania zarówno w kwestii osiągów, jak i wyposażenia. 4,4 sekundy do setki, pneumatyczne zawieszenie, system nagłośnienia Dynaudio czy 20 systemów wsparcia kierowcy mówią same za siebie.
Voyah Free może też pochwalić się 500-kilometrowym zasięgiem (zgodnie z WLTP) wynikającym z zastosowania akumulatora o pojemności 100 kWh. Wszystko to przy mocy elektrycznych silników sięgającej 489 KM.
Tym, co powinno zachęcić klientów najbardziej, jest jednak długa gwarancja: 8 lat/160 tys. km przebiegu na baterię oraz 5 lat/100 tys. km przebiegu na samochód. Ceny elektrycznego SUV-a mają startować od 360 tys. zł.