Nowa marka w Polsce. Chińczycy atakują segment premium

Voyah to młoda, ale bardzo ambitna firma, która właśnie debiutuje na polskim rynku. Elektryczny model Free kusi nie tylko ekstrawaganckim wyglądem, ale i niezłymi parametrami napędu.

Auta marki Voyah na ulicach WarszawyAuta marki Voyah na ulicach Warszawy
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Szczepanski CAR SHOTS, Voyah
Aleksander Ruciński

Marka Voyah utworzona w 2020 roku należy do drugiego co do wielkości koncernu motoryzacyjnego w Chinach, Dongfeng Motor Corporation, który jest obecny na tamtejszym rynku od 1969 r.

Jak czytamy w komunikacie prasowym, "Voyah łączy wyjątkowe osiągi z najnowszymi inteligentnymi technologiami, ale celem marki jest także podkreślanie bogactwa kultury chińskiej i wciągających historii, które za nią stoją".

Czy polscy klienci docenią tę nietypową propozycję? Czas pokaże, lecz trzeba przyznać, że model Free ma sporo do zaoferowania zarówno w kwestii osiągów, jak i wyposażenia. 4,4 sekundy do setki, pneumatyczne zawieszenie, system nagłośnienia Dynaudio czy 20 systemów wsparcia kierowcy mówią same za siebie.

Auta Voyah na ulicach Warszawy
Auta Voyah na ulicach Warszawy © Materiały prasowe | Szczepanski CAR SHOTS, Voyah

Voyah Free może też pochwalić się 500-kilometrowym zasięgiem (zgodnie z WLTP) wynikającym z zastosowania akumulatora o pojemności 100 kWh. Wszystko to przy mocy elektrycznych silników sięgającej 489 KM.

Tym, co powinno zachęcić klientów najbardziej, jest jednak długa gwarancja: 8 lat/160 tys. km przebiegu na baterię oraz 5 lat/100 tys. km przebiegu na samochód. Ceny elektrycznego SUV-a mają startować od 360 tys. zł.

  • Auta Voyah na ulicach Warszawy
  • Szczepanski CAR SHOTS
  • Auta Voyah na ulicach Warszawy
  • Auta marki Voyah na ulicach Warszawy
  • Szczepanski CAR SHOTS
  • Szczepanski CAR SHOTS
  • Szczepanski CAR SHOTS
[1/7] Auta Voyah na ulicach Warszawy Źródło zdjęć: Materiały prasowe |
Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy