Nowy hipersamochód od Porsche? Jeśli tak, to hybryda lub elektryk

Fani Porsche od wielu lat czekają na następcę Porsche 918 Spyder. Oczekiwanie potrwa jednak jeszcze dobre kilka lat, a taki model, jeżeli już powstanie, najprawdopodobniej będzie elektrykiem.

Porsche 918 SpyderPorsche 918 Spyder
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Porsche
Kamil Niewiński

Porsche 918 Spyder był ostatnim hipersamochodem wyprodukowanym przez markę ze Stuttgartu. Od kiedy jego produkcja zakończyła się w 2015 roku, nie doczekał się on żadnego następcy z krwi i kości. Najnowsze doniesienia przytaczane przez Motor1 i Motor Trend wskazują na to, że premiery takiego modelu nie doczekamy się za szybko, choć nie oznacza to, że nie istnieje on w głowach projektantów.

Już kilka lat temu pojawiały się plany na stworzenie następcy 918. Idealnym przykładem jest tutaj Porsche 919, które jednak nie doczekało się nigdy zrealizowania w postaci seryjnie produkowanego samochodu. Takiego też nie otrzymamy w najbliższej przyszłości - jeżeli mielibyśmy już spodziewać się debiutu nowego hipersamochodu, to raczej bliżej końca obecnej dekady.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Porsche Taycan - Porsche naszych czasów?

W Porsche mówi się również o tym, że taki samochód posiadałby silnik hybrydowy lub w pełni elektryczny. Nie powinno być to dla nas zaskoczeniem - debiutujący w 2013 roku 918 Spyder sam był przecież hybrydą. W przypadku tworzenia hipersamochodów niemiecki producent lubi stawiać na świeże rozwiązania. Porsche z pewnością jest również przekonane do takich ruchów z uwagi na sukces Taycana.

Obecnie Porsche wraz z firmą Cellforce Group prowadzi prace nad nowymi bateriami, które mają być gotowe do implementacji w modelach Porsche w przeciągu dwóch najbliższych lat. Mają one mocno poprawić gęstość energii, jak i osiągi. Patrząc na to, jak mocno Niemcy stawiają na elektryfikację nie powinno nas więc w ogóle dziwić, że znajdujący się w sferze wyobrażeń hypercar poszedłby również w tę stronę.

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie