Nowy Peugeot 308 będzie dostępny jako hybryda. Wersja elektryczna jest rozważana

Od debiutu drugiej generacji kompaktowego Peugeota minęło już 5 lat, dlatego też możemy się w najbliższym czasie spodziewać kolejnej odsłony 308. Ze względu na coraz ostrzejsze normy emisji spalin oraz postępującą elektryfikację, pewna jest wersja hybrydowa, natomiast elektryczna wciąż stoi pod znakiem zapytania.

Francuzi stawiają na hybrydy w kompaktach i autach klasy średniejFrancuzi stawiają na hybrydy w kompaktach i autach klasy średniej
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Filip Buliński

Większość konkurentów Peugeota 308 zdążyła już wypuścić, albo chociaż zaprezentować swoją broń w walce o klienta w klasie kompaktów. Dzieło Francuzów gości na rynku już od 5 lat, a facelifting przeprowadzono w 2017 roku. Najwyższa więc pora, żeby producent z Sochaux odkrył karty.

Na razie można się domyślać, że nowe 308 będzie czerpała garściami ze stylistycznego koszyka francuskiej marki. Charakterystyczne kły na przednim pasie i jednolity pas z tyłu ze zintegrowanymi reflektorami sprawdziły się zarówno w reprezentacyjnej 508-ce jak i w mniejszym 208. Ważniejsza jednak od nadwozia jest kwestia napędu.

Jak donosi portal AutoNews, prezes Peugeota Jean-Philippe Imparato potwierdził, że w nowym 308 zagości hybrydowy układ napędowy, a w przyszłości być może pojawi się także w pełni elektryczna odmiana modelu.

"Nasze samochody klasy średniej i kompaktowej będą hybrydami plug-in, ponieważ jest to sposób na płynniejsze przejście z silników spalinowych do elektrycznych” powiedział prezes Peugeota w rozmowie z portalem AutoNews.

Na pytanie o przyszłość silników diesla Imparato odpowiedział, że dopóki w życie nie wejdą prognozowane na 2024 rok regulacje Euro 7, koncern utrzyma w ofercie jednostki wysokoprężne. Co więcej, jeśli po wprowadzeniu nowych ograniczeń wciąż będzie zainteresowanie takimi silnikami, Peugeot rozważy ich dalszy rozwój i utrzymanie w sprzedaży.

Premiery nowej generacji Peugeota 308 najprawdopodobniej doczekamy się już w 2020 roku. Co więcej, bez niego najpewniej nie zobaczymy też nowych odsłon Opla Astry i Citroena C4.

Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy