Nowy szef Toyoty o planach na przyszłość. Priorytetem jest elektryfikacja

Koji Sato 1 kwietnia 2023 roku obejmie stanowisko prezesa Toyoty, wprowadzając koncern w zupełnie nową erę. Sato zamierza przyspieszyć rozwój elektrycznych modeli, a kluczową rolę w transformacji ma odegrać Lexus.

TOKYO, JAPAN - FEBRUARY 13: Toyota Motor Corp. incoming CEO Koji Sato (C) poses with the company's incoming operating officers including Chief Production Officer Kazuaki Shingo (L), Chief Financial Officer Yoichi Miyazaki (2-L), Chief Technology Officer Hiroki Nakajima (2-R) and Chief Branding Officer Simon Humphries (R) during a photo session following a press conference on February 13, 2023 in Tokyo, Japan. Sato is designated to be the next CEO in April as current CEO Akio Toyoda, grandson of the company's founder, to be in the position of chairman. (Photo by Tomohiro Ohsumi/Getty Images)Najbliższe lata staną pod znakiem dużych zmian w Toyocie
Źródło zdjęć: © GETTY | Tomohiro Ohsumi
Aleksander Ruciński
2

Tak, jak można się było spodziewać, Toyota wejdzie głębiej w świat zrównoważonej mobilności. Nie tylko w kwestii hybryd czy wodoru, lecz przede wszystkim napędu w pełni elektrycznego, który dotychczas był traktowany przez markę po macoszemu.

Koji Sato, który poprowadzi Toyotę ku nowej przyszłości, ma w planach zupełnie nową platformę dla pojazdów BEV. Będzie ona gotowa w 2026 roku. Nowy szef nie ukrywa, że to absolutny priorytet.

– Najważniejsza jest reforma biznesu, począwszy od nowej generacji aut elektrycznych. By dostarczać więcej atrakcyjnych elektryków klientom, musimy usprawnić naszą strukturę z nastawieniem na BEV-y i drastycznie zmienić sposób działania – powiedział Sato cytowany przez Automotive News Europe.

Co ciekawe, wiodąca rola w transformacji ma przypaść Lexusowi, choć szczegóły na razie pozostają nieznane. Firma niedawno pokazała RZ – pierwszy model marki oferowany wyłącznie z napędem elektrycznym. Sądząc jednak po zapowiedziach, z pewnością nie ostatni.

Wybrane dla Ciebie

Pierwsza jazda: Ford Ranger PHEV - przeciera szlaki dosłownie i w przenośni
Pierwsza jazda: Ford Ranger PHEV - przeciera szlaki dosłownie i w przenośni
Polska premiera MGS5 EV – z ochotą na duży kawałek tortu
Polska premiera MGS5 EV – z ochotą na duży kawałek tortu
Pierwsza jazda: Renault 4 E-Tech - trochę brakło odwagi
Pierwsza jazda: Renault 4 E-Tech - trochę brakło odwagi
Niemcy zmieniają zdanie. Jednak jeszcze pojeździmy na benzynie
Niemcy zmieniają zdanie. Jednak jeszcze pojeździmy na benzynie
Widziałem Shell Eco-marathon z bliska. Kropla paliwa na wagę złota
Widziałem Shell Eco-marathon z bliska. Kropla paliwa na wagę złota
Mandaty za hulajnogę. Policja nie jest w stanie wyegzekwować przepisów
Mandaty za hulajnogę. Policja nie jest w stanie wyegzekwować przepisów
Pierwsza jazda: Škoda Elroq RS – najszybsza, ale i pragmatyczna
Pierwsza jazda: Škoda Elroq RS – najszybsza, ale i pragmatyczna
Oto nowy Nissan Leaf. Kolejna generacja wpisuje się w rynkowy standard
Oto nowy Nissan Leaf. Kolejna generacja wpisuje się w rynkowy standard
Nowe Renault 4 wycenione w Polsce. Do wyboru dwie wersje napędu
Nowe Renault 4 wycenione w Polsce. Do wyboru dwie wersje napędu
Oto najmocniejszy Opel w gamie. Tak, jest elektryczny
Oto najmocniejszy Opel w gamie. Tak, jest elektryczny
Pierwsza jazda: Audi Q6 Sportback e-tron i Audi A5 e-hybrid - specjalnie dla nas
Pierwsza jazda: Audi Q6 Sportback e-tron i Audi A5 e-hybrid - specjalnie dla nas
Škoda Enyaq RS Race korzysta z biokompozytów. To jak carbon, tylko z lnu
Škoda Enyaq RS Race korzysta z biokompozytów. To jak carbon, tylko z lnu