Offroad Marcina: Mercedes EQC w terenie. Tak, ten elektryczny

Zastanawialiście się kiedyś, jak to będzie, kiedy wszystkie auta staną się elektryczne? Czy terenowe będą miały rację bytu? Okazuje się, że Mercedes EQC radzi sobie całkiem nieźle ze wszystkimi ograniczeniami, jakie ma. Dwa silniki, po jednym na oś, to niezłe rozwiązanie.

Marcin Łobodziński

Mercedes EQC jest dwusilnikowym SUV-em zupełnie nieprzeznaczonym do jazdy w terenie, ale skoro jest SUV-em, to postanowiłem go sprawdzić na bezdrożach. Co prawda bez katowania w terenie, ale na piaszczystych i błotnistych odcinkach mogłem sprawdzić, jak sobie poradzi.

Dodam tylko, że Mercedes EQC został wyposażony w dwusilnikowy napęd elektryczny o łącznej mocy ponad 400 KM. Do tego 760 Nm jest parametrem bardzo przekonującym, ale kto o offroadzie wie choć trochę, temu z pewnością zapali się lampka przy informacji, że samochód nie ma skrzyni biegów. Jedno przełożenie na drodze jest wystarczające, ale na bezdrożach...

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli