Opel Astra doczekał się wersji Electric. Napęd skądś już znacie

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, Opel zaprezentował pierwsze w historii w pełni elektryczne wydanie Astry. Podobnie jak spalinowe odmiany jest ono technicznie zbliżone do swojego francuskiego brata - Peugeota 308.

Opel Astra ElectricOpel Astra Electric
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Opel
Aleksander Ruciński

Pod maską Astry Electric znajdziemy napęd generujący 156 KM mocy i 270 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To identyczny zestaw jak w innych elektrykach koncernu Stellantis. Współpracuje z akumulatorem o pojemności 54 kWh, który przekłada się na nieco większy zasięg niż we wspomnianym 308.

Opel obiecuje do 416 km na jednym ładowaniu podczas gdy Peugeot tylko 400. Wynika to zapewne z różnic w aerodynamice obu pojazdów. Warto wspomnieć też, że maksymalna moc ładowania wynosi 100 kW, co oznacza, że zapełnienie baterii do 80 proc. trwa około pół godziny.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Opel Astra vs VW Golf - oba poważne, ale tylko jeden dojrzały

Producent chwali się też wyższą niż u konkurencji prędkością maksymalną, która została ograniczona nie do 160, lecz 170 km/h. Póki co nie znamy jednak czasów przyspieszenia do setki.

Szczegółowa specyfikacja zostanie opublikowana bliżej rynkowej premiery zaplanowanej na wiosnę 2023 roku. Wówczas poznamy też ceny. Można spodziewać się, że elektryczna Astra będzie droższa nie tylko od odmian spalinowych, ale i hybrydy plug-in wycenianej obecnie na 169 500 zł.

  • Opel Astra Electric
  • Opel Astra Electric
  • Opel Astra Electric
  • Opel Astra Electric
  • Opel Astra Electric
  • Opel Astra Electric
  • Opel Astra Electric
  • Opel Astra Electric
  • Opel Astra Electric
  • Opel Astra Electric
  • Opel Astra Electric
  • Opel Astra Electric
[1/12] Opel Astra Electric Źródło zdjęć: Materiały prasowe | Opel
Wybrane dla Ciebie
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie