Oto nowa Toyota Prius. W Europie kupicie ją tylko z wtyczką

Toyota oficjalnie pochwaliła się nową, piątą generacją swojego hybrydowego hitu, wraz z którym debiutuje nowy napęd typu plug-in. Będzie to jedyna konfiguracja dostępna w Europie.

Toyota Prius plug-inToyota Prius plug-in
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Toyota
Aleksander Ruciński

Pod względem stylistyki nowy Prius kontynuuje tradycje poprzedników, zachowując dynamicznie wystylizowane, opływowe nadwozie. Auto jest o 50 mm niższe i o 46 mm krótsze od dotychczasowego wydania. Wzrosła za to szerokość - o 22 mm - i rozstaw osi - o 50 mm.

Toyota zadbała o atrakcyjne detale, które przykuwają wzrok. Mowa o ostro narysowanych przednich światłach czy trójwymiarowym tylnym pasie LED. Nieźle prezentują się też felgi, które mają aż 19 cali średnicy.

Wnętrze stanowi kontynuację nadwozia. Jest dość minimalistyczne - główną rolę grają tu dwa wyświetlacze. Całość przypomina nieco kokpit, który znamy już z elektrycznego bZ4X. Na pochwałę zasługuje pozostawienie przy życiu sporej liczby fizycznych przycisków - zarówno na kierownicy, jak i panelu klimatyzacji.

Toyota Prius plug-in
Toyota Prius plug-in © Materiały prasowe | Toyota

Najważniejszy jest jednak napęd - to hybrydowy zestaw typu plug-in składający się z dwulitrowego benzyniaka o mocy 148 KM i dodatkowego silnika elektrycznego generującego 160 KM. Maksymalna moc systemowa takiego zestawu wynosi 223 KM. To blisko 80 proc. więcej niż w dotychczasowym Priusie sprzedawanym w Europie.

Dzięki wykorzystaniu akumulatorów o pojemności 13,6 kWh zasięg w trybie elektrycznym będzie zauważalnie większy niż dotychczas. Oczywiście, jak przystało na plug-ina, nowego Priusa naładujemy także z gniazdka. Na szczegółową specyfikację techniczną trzeba jednak jeszcze trochę poczekać.

Europejski debiut nowego Priusa zaplanowano bowiem na początek grudnia. Kilka miesięcy później ruszy przedsprzedaż modelu.

  • Toyota Prius plug-n
  • Toyota Prius plug-n
  • Toyota Prius plug-n
  • Toyota Prius plug-n
  • Toyota Prius plug-n
  • Toyota Prius plug-in
  • Toyota Prius plug-n
  • Toyota Prius plug-in
  • Toyota Prius plug-n
  • Toyota Prius plug-n
  • Toyota Prius plug-n
  • Toyota Prius plug-n
  • Toyota Prius plug-n
  • Toyota Prius plug-n
  • Toyota Prius plug-n
  • Toyota Prius plug-n
[1/16] Toyota Prius plug-n Źródło zdjęć: Materiały prasowe | Toyota
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
Pierwsza jazda: BYD Atto 2 DM-i – nowy bohater taksówkarzy
Pierwsza jazda: BYD Atto 2 DM-i – nowy bohater taksówkarzy
Premiera: Porsche Cayenne - najlepszy elektryk na świecie?
Premiera: Porsche Cayenne - najlepszy elektryk na świecie?
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥