Peugeoty 3008 i 5008 zyskają nowe hybrydy, a 408 wersję na prąd

Peugeot zdradził kilka planów na najbliższą przyszłość. Stoją one pod znakiem elektryfikacji, choć w różnych formach. Począwszy od hybryd, poprzez napęd elektryczny, a skończywszy na ogniwach paliwowych.

Peugeot 408Peugeot 408
Źródło zdjęć: © autokult
Aleksander Ruciński

Zapowiadane przez Peugeota zmiany dotyczą kilku modeli. Zarówno 3008 i 5008 oferowanych już jako hybrydy plug-in, jak i niedawnej spektakularnej premiery jaką jest 408.

SUV-y 3008 i 5008 niebawem będą dostępne także z hybrydą bez wtyczki. Mowa o systemie opartym na benzynowym silniku PureTech, wspomaganym zelektryfikowaną, dwusprzęgłową skrzynią biegów i 48-woltową instalacją elektryczną.

Choć konstrukcyjnie bliżej temu do systemów MHEV, będzie możliwość poruszania się na samym prądzie przy niskich prędkościach i na dystansie do 1 km. Francuzi obiecują też spalanie niższe o 15 proc. w stosunku do typowego spaliniaka.

Ciekawie zapowiada się również w pełni elektryczny 408, a właściwie e-408, który ma dostać ten sam napęd co mniejszy e-308. Oznacza to 156 KM mocy, akumulator o pojemności 54 kWh i zasięg do 400 km zgodnie z cyklem WLTP.

Największą niespodziankę stanowi jednak wodorowy dostawczak e-Expert Hydrogen, który dołącza do pozostałych modeli Stellantis wykorzystujących technologię ogniw paliwowych. Pełne tankowanie pozwala pokonać do 400 km z wykorzystaniem elektrycznego, 136-konnego silnika wprawiającego w ruch przednią oś. Wszystko to przy ładowności do 1 tony i przestrzeni ładunkowej na poziomie 6,3 m3.

Wszystkie wspomniane nowości powinny trafić do salonów w najbliższych miesiącach. Wówczas też poznamy cenę i szczegółową specyfikację.

Wybrane dla Ciebie

Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona