Peugeoty 3008 i 5008 zyskają nowe hybrydy, a 408 wersję na prąd

Peugeot zdradził kilka planów na najbliższą przyszłość. Stoją one pod znakiem elektryfikacji, choć w różnych formach. Począwszy od hybryd, poprzez napęd elektryczny, a skończywszy na ogniwach paliwowych.

Peugeot 408
Peugeot 408
Źródło zdjęć: © autokult
Aleksander Ruciński

06.10.2022 | aktual.: 06.10.2022 17:15

Zapowiadane przez Peugeota zmiany dotyczą kilku modeli. Zarówno 3008 i 5008 oferowanych już jako hybrydy plug-in, jak i niedawnej spektakularnej premiery jaką jest 408.

SUV-y 3008 i 5008 niebawem będą dostępne także z hybrydą bez wtyczki. Mowa o systemie opartym na benzynowym silniku PureTech, wspomaganym zelektryfikowaną, dwusprzęgłową skrzynią biegów i 48-woltową instalacją elektryczną.

Choć konstrukcyjnie bliżej temu do systemów MHEV, będzie możliwość poruszania się na samym prądzie przy niskich prędkościach i na dystansie do 1 km. Francuzi obiecują też spalanie niższe o 15 proc. w stosunku do typowego spaliniaka.

Ciekawie zapowiada się również w pełni elektryczny 408, a właściwie e-408, który ma dostać ten sam napęd co mniejszy e-308. Oznacza to 156 KM mocy, akumulator o pojemności 54 kWh i zasięg do 400 km zgodnie z cyklem WLTP.

Największą niespodziankę stanowi jednak wodorowy dostawczak e-Expert Hydrogen, który dołącza do pozostałych modeli Stellantis wykorzystujących technologię ogniw paliwowych. Pełne tankowanie pozwala pokonać do 400 km z wykorzystaniem elektrycznego, 136-konnego silnika wprawiającego w ruch przednią oś. Wszystko to przy ładowności do 1 tony i przestrzeni ładunkowej na poziomie 6,3 m3.

Wszystkie wspomniane nowości powinny trafić do salonów w najbliższych miesiącach. Wówczas też poznamy cenę i szczegółową specyfikację.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (2)