Peugeoty 3008 i 5008 zyskają nowe hybrydy, a 408 wersję na prąd
Peugeot zdradził kilka planów na najbliższą przyszłość. Stoją one pod znakiem elektryfikacji, choć w różnych formach. Począwszy od hybryd, poprzez napęd elektryczny, a skończywszy na ogniwach paliwowych.
06.10.2022 | aktual.: 06.10.2022 17:15
Zapowiadane przez Peugeota zmiany dotyczą kilku modeli. Zarówno 3008 i 5008 oferowanych już jako hybrydy plug-in, jak i niedawnej spektakularnej premiery jaką jest 408.
SUV-y 3008 i 5008 niebawem będą dostępne także z hybrydą bez wtyczki. Mowa o systemie opartym na benzynowym silniku PureTech, wspomaganym zelektryfikowaną, dwusprzęgłową skrzynią biegów i 48-woltową instalacją elektryczną.
Choć konstrukcyjnie bliżej temu do systemów MHEV, będzie możliwość poruszania się na samym prądzie przy niskich prędkościach i na dystansie do 1 km. Francuzi obiecują też spalanie niższe o 15 proc. w stosunku do typowego spaliniaka.
Ciekawie zapowiada się również w pełni elektryczny 408, a właściwie e-408, który ma dostać ten sam napęd co mniejszy e-308. Oznacza to 156 KM mocy, akumulator o pojemności 54 kWh i zasięg do 400 km zgodnie z cyklem WLTP.
Największą niespodziankę stanowi jednak wodorowy dostawczak e-Expert Hydrogen, który dołącza do pozostałych modeli Stellantis wykorzystujących technologię ogniw paliwowych. Pełne tankowanie pozwala pokonać do 400 km z wykorzystaniem elektrycznego, 136-konnego silnika wprawiającego w ruch przednią oś. Wszystko to przy ładowności do 1 tony i przestrzeni ładunkowej na poziomie 6,3 m3.
Wszystkie wspomniane nowości powinny trafić do salonów w najbliższych miesiącach. Wówczas też poznamy cenę i szczegółową specyfikację.