Peugeot E-308 wygląda jak spalinowy, ale pod maską skrywa wydajnego elektryka

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, Peugeot w końcu pochwalił się w pełni elektrycznym wydaniem nowego kompaktu 308. E-308, bo tak nazywa się ten model, trafi na rynek w połowie 2023 roku. Jednak już dziś wiemy całkiem sporo.

E-308 będzie dostępny zarówno w wersji hatchback, jak i kombiE-308 będzie dostępny zarówno w wersji hatchback, jak i kombi
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Peugeot
Aleksander Ruciński

Przede wszystkim znamy wygląd, który nie różni się znacząco od spalinowych odmian. To duża zaleta dla klientów, którzy nie chcą oznajmiać całemu światu, że jeżdżą autem na prąd. Francuzi ograniczyli się wyłącznie do detali, które mają wpływ na aerodynamikę. Wiele z nich, jak np. płaska podłoga, jest niewidocznych na pierwszy rzut oka.

Zauważyć można za to spłaszczoną atrapę chłodnicy, 18-calowe felgi o specjalnym wzorze czy opony o zmniejszonych oporach toczenia. Wszystko to ma optymalizować pracę napędu, który już seryjnie, zdaniem producenta, będzie bardzo wydajny - średnie obiecywane zużycie prądu na 100 km to 12,7 kWh.

Taki wynik w połączeniu z akumulatorem o pojemności 54 kWh powinien zaowocować zasięgiem na poziomie 400 km. Sam akumulator składa się w 80 proc. z niklu, 10 proc. manganu i 10 proc. kobaltu. W połączeniu z 400-woltową instalacją elektryczną charakteryzuje się całkiem niezłymi parametrami. Ładowanie od 20 do 80 proc. urządzeniami o mocy 100 kW potrwa około 25 minut. Jest też pokładowa, trójfazowa ładowarka o mocy 11 kW.

Peugeot E-308
Peugeot E-308 © mat. prasowe / Peugeot

Jeśli chodzi o sam napęd, generuje on 158 KM mocy i 260 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Peugeot nie zdradził jeszcze szczegółowych osiągów, ale można podejrzewać, że auto raczej nie będzie zawalidrogą.

Wiadomo też, że na pokładzie zagości system wyboru trybów jazdy: Eco, Normal, Sport oraz rekuperacja z regulacją stopnia odzyskiwania energii. Samo wnętrze, jak i nadwozie, nie różnią się od odmian spalinowych. Biorąc pod uwagę, że to jeden z ciekawszych kokpitów w segmencie, raczej nie można narzekać.

Peugeot E-308
Peugeot E-308 © mat. prasowe / Peugeot

Więcej detali wraz z najważniejszym - ceną, powinniśmy poznać bliżej rynkowej premiery zaplanowanej na pierwsze miesiące 2023 roku.

Wybrane dla Ciebie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem