WAŻNE
TERAZ

Prokuratura działa ws. Ziobry. Jest postanowienie po decyzji Sejmu

Peugeot E-308 wygląda jak spalinowy, ale pod maską skrywa wydajnego elektryka

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, Peugeot w końcu pochwalił się w pełni elektrycznym wydaniem nowego kompaktu 308. E-308, bo tak nazywa się ten model, trafi na rynek w połowie 2023 roku. Jednak już dziś wiemy całkiem sporo.

E-308 będzie dostępny zarówno w wersji hatchback, jak i kombiE-308 będzie dostępny zarówno w wersji hatchback, jak i kombi
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Peugeot
Aleksander Ruciński

Przede wszystkim znamy wygląd, który nie różni się znacząco od spalinowych odmian. To duża zaleta dla klientów, którzy nie chcą oznajmiać całemu światu, że jeżdżą autem na prąd. Francuzi ograniczyli się wyłącznie do detali, które mają wpływ na aerodynamikę. Wiele z nich, jak np. płaska podłoga, jest niewidocznych na pierwszy rzut oka.

Zauważyć można za to spłaszczoną atrapę chłodnicy, 18-calowe felgi o specjalnym wzorze czy opony o zmniejszonych oporach toczenia. Wszystko to ma optymalizować pracę napędu, który już seryjnie, zdaniem producenta, będzie bardzo wydajny - średnie obiecywane zużycie prądu na 100 km to 12,7 kWh.

Taki wynik w połączeniu z akumulatorem o pojemności 54 kWh powinien zaowocować zasięgiem na poziomie 400 km. Sam akumulator składa się w 80 proc. z niklu, 10 proc. manganu i 10 proc. kobaltu. W połączeniu z 400-woltową instalacją elektryczną charakteryzuje się całkiem niezłymi parametrami. Ładowanie od 20 do 80 proc. urządzeniami o mocy 100 kW potrwa około 25 minut. Jest też pokładowa, trójfazowa ładowarka o mocy 11 kW.

Peugeot E-308
Peugeot E-308 © mat. prasowe / Peugeot

Jeśli chodzi o sam napęd, generuje on 158 KM mocy i 260 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Peugeot nie zdradził jeszcze szczegółowych osiągów, ale można podejrzewać, że auto raczej nie będzie zawalidrogą.

Wiadomo też, że na pokładzie zagości system wyboru trybów jazdy: Eco, Normal, Sport oraz rekuperacja z regulacją stopnia odzyskiwania energii. Samo wnętrze, jak i nadwozie, nie różnią się od odmian spalinowych. Biorąc pod uwagę, że to jeden z ciekawszych kokpitów w segmencie, raczej nie można narzekać.

Peugeot E-308
Peugeot E-308 © mat. prasowe / Peugeot

Więcej detali wraz z najważniejszym - ceną, powinniśmy poznać bliżej rynkowej premiery zaplanowanej na pierwsze miesiące 2023 roku.

Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Dacia obniżyła ceny. Firma już zbiera zamówienia na Springa
Dacia obniżyła ceny. Firma już zbiera zamówienia na Springa
Renault przywraca do życia ikonę. Oto nowe Twingo E-Tech
Renault przywraca do życia ikonę. Oto nowe Twingo E-Tech
Pieniądze się kończą. Wzrost sprzedaży może się załamać
Pieniądze się kończą. Wzrost sprzedaży może się załamać
Unia chce tańszych aut. Oto, co może być "wycięte" z nowych samochodów
Unia chce tańszych aut. Oto, co może być "wycięte" z nowych samochodów
Kierowcy nie ładują hybryd plug-in. Niemcy chcą ich zmusić
Kierowcy nie ładują hybryd plug-in. Niemcy chcą ich zmusić
Tesla notuje kolejny spadek sprzedaży w Europie
Tesla notuje kolejny spadek sprzedaży w Europie
Akumulatory z elektrolitem stałym, wodór, czy paliwa o neutralnym śladzie węglowym? Oto w którym kierunku zmierza Toyota
Akumulatory z elektrolitem stałym, wodór, czy paliwa o neutralnym śladzie węglowym? Oto w którym kierunku zmierza Toyota
Niemcy podali graniczne dane. Poniżej tego nie kupuj używanego auta
Niemcy podali graniczne dane. Poniżej tego nie kupuj używanego auta
Wideo: nowa Mazda 6e z bliska. Przy projekcie pomógł chiński partner
Wideo: nowa Mazda 6e z bliska. Przy projekcie pomógł chiński partner
Pierwsza jazda: Mazda 6e - takiego wnętrza nikt się nie spodziewał
Pierwsza jazda: Mazda 6e - takiego wnętrza nikt się nie spodziewał
Kia PV5 z rekordem Guinnessa. Tyle przejechała na jednym ładowaniu
Kia PV5 z rekordem Guinnessa. Tyle przejechała na jednym ładowaniu