Polacy potrafią w hybrydy plug-in. Toyota opublikowała zebrane dane

Zakup i posiadanie hybrydy plug-in to nie wszystko. Jedno i drugie nie ma senu, jeśli nie używa się jej właściwie. Na podstawie danych Toyoty można stwierdzić jedno – ich posiadacze w Polsce potrafią z nich korzystać.

Toyota Prius plug-inToyota Prius plug-in
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Toyota
Marcin Łobodziński

Dane pochodzą z Toyota Central Europe, która analizuje informacje pochodzące z pojazdów użytkowników, dotyczące średniego zużycia paliwa, wykorzystania trybu EV, pokonywanego dystansu i czasu jazdy na prądzie, a także średniej emisji spalin.

Od marca 2024 do marca 2025 w bazie było 1796 obserwowanych pojazdów, które pokonały łącznie dystans ponad 16 mln kilometrów. Dane udostępniane są anonimowo wyłącznie w celach statystycznych przez użytkowników aplikacji MyToyota, którzy wyrazili na to zgodę. Co z nich wynika?

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Kia EV4 i garść nowości. Najdziwniejszy sedan na rynku?

Użytkownicy Toyot z napędem plug-in wykonali w analizowanym okresie wykonali ponad 1,26 mln przejazdów, z których blisko 3/4 to były przejazdy na trasach do 10 km. Niespełna 19 proc. wszystkich tras miało dystans pomiędzy 10 a 30 km, co potwierdza, że hybrydy plug-in wykorzystywane są raczej na krótkich dystansach.

W badanym okresie 71,2 proc. czasu wszystkich przejazdów hybryd plug-in Toyoty w Polsce odbyło się wyłącznie na prądzie, a przodowali w tym zwłaszcza użytkownicy modelu Toyota C-HR Plug-in Hybrid z wynikiem 72,2 proc. Na prądzie pokonano 54 proc. całego dystansu. Z jednorazowych przejazdów powyżej 100 km dystans pokonany z użyciem samego prądu wyniósł 22 proc.

Z danych wynika także, że w miesiącach letnich samochody plug-in pokonują ponad 75 proc. dystansu w trybie elektrycznym, a zimą, gdy temperatury spadają poniżej zera i potrzebna jest dodatkowa energia do ogrzania auta, średnie wykorzystanie napędu elektrycznego wynosi nieco ponad 65 proc.

Wybrane dla Ciebie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa sieć stacji ładowania wchodzi do Polski. Stawiają na dużą moc
Nowa sieć stacji ładowania wchodzi do Polski. Stawiają na dużą moc