Niespodzianka przed majówką. Znany park wodny wprowadza zakaz dla elektryków

Popularny warszawski park wodny nie ma przed majówką dobrych wieści dla właścicieli samochodów elektrycznych i zasilanych LPG. Parking na terenie obiektu nie będzie dostępny dla tego typu pojazdów.

samochód elektrycznyPodziemny parking Warszawianki będzie niedostępny dla elektryków
Źródło zdjęć: © Unsplash.com
2

Chodzi o Wodny Park Warszawianka, który od 1 maja wprowadzi "strefę wolną od aut EV i LPG". Zakaz dotyczy jedynie parkingu podziemnego. Ograniczenia zostały wprowadzone po konsultacji z Państwową Strażą Pożarną i – jak informują władze obiektu – chodzi o trudne do ugaszenia pożary pojazdów EV, które dodatkowo zagrażają infrastrukturze basenu.

"Garaż podziemny znajduje się bezpośrednio pod niecką basenu sportowego i każde potencjalne zaprószenie ognia wywołane samozapłonem baterii trakcyjnej w pojeździe elektrycznym czy zasilanego gazem spowoduje całkowite zniszczenie instalacji dostarczania i uzdatniania wody pływalni wykonanej z PVC podwieszonej pod sufitem garażu. Ponadto, wysoka temperatura spalania może trwale uszkodzić słupy podtrzymujące nieckę basenową i w efekcie zawieszenie działalności pływalni" – informuje Wodny Park Warszawianka.

Komunikat parku, który został opublikowany na Facebooku, spotkał się ze sporym odzewem miłośników elektromobilności.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

"Mój Elektryk". Ponad 18 tys. zł dopłaty na zakup auta

Przypomnijmy, że ograniczenia dotyczące samochodów elektrycznych coraz częściej są rozważane w całej Europie i nie dotyczą tylko pożarów. Niedawno dziennik "The Telegraph" podał, że brytyjskim parkingom wielopoziomowym grozi zawalenie, jeśli ich zarządcy nie zastosują się do opracowywanych zaleceń dotyczących parkowania pojazdów elektrycznych. Eksperci zwracają uwagę, że wiele parkingów, zwłaszcza tych budowanych w latach sześćdziesiątych i siedemdziesiątych, może nie poradzić sobie z ciężarem nowych aut.

Wybrane dla Ciebie

Pierwsza jazda: Ford Ranger PHEV - przeciera szlaki dosłownie i w przenośni
Pierwsza jazda: Ford Ranger PHEV - przeciera szlaki dosłownie i w przenośni
Polska premiera MGS5 EV – z ochotą na duży kawałek tortu
Polska premiera MGS5 EV – z ochotą na duży kawałek tortu
Pierwsza jazda: Renault 4 E-Tech - trochę brakło odwagi
Pierwsza jazda: Renault 4 E-Tech - trochę brakło odwagi
Niemcy zmieniają zdanie. Jednak jeszcze pojeździmy na benzynie
Niemcy zmieniają zdanie. Jednak jeszcze pojeździmy na benzynie
Widziałem Shell Eco-marathon z bliska. Kropla paliwa na wagę złota
Widziałem Shell Eco-marathon z bliska. Kropla paliwa na wagę złota
Mandaty za hulajnogę. Policja nie jest w stanie wyegzekwować przepisów
Mandaty za hulajnogę. Policja nie jest w stanie wyegzekwować przepisów
Pierwsza jazda: Škoda Elroq RS – najszybsza, ale i pragmatyczna
Pierwsza jazda: Škoda Elroq RS – najszybsza, ale i pragmatyczna
Oto nowy Nissan Leaf. Kolejna generacja wpisuje się w rynkowy standard
Oto nowy Nissan Leaf. Kolejna generacja wpisuje się w rynkowy standard
Nowe Renault 4 wycenione w Polsce. Do wyboru dwie wersje napędu
Nowe Renault 4 wycenione w Polsce. Do wyboru dwie wersje napędu
Oto najmocniejszy Opel w gamie. Tak, jest elektryczny
Oto najmocniejszy Opel w gamie. Tak, jest elektryczny
Pierwsza jazda: Audi Q6 Sportback e-tron i Audi A5 e-hybrid - specjalnie dla nas
Pierwsza jazda: Audi Q6 Sportback e-tron i Audi A5 e-hybrid - specjalnie dla nas
Škoda Enyaq RS Race korzysta z biokompozytów. To jak carbon, tylko z lnu
Škoda Enyaq RS Race korzysta z biokompozytów. To jak carbon, tylko z lnu