18 tys. VW wycofanych. Drzwi mogą otworzyć się podczas jazdy

Niemal 18 tys. nowych Volkswagenów ID.4 nie trafi na razie do rąk kupujących. Wszystko z powodu nietypowej awarii, która w skrajnym przypadku może doprowadzić do otwarcia się drzwi w trakcie jazdy.

Produkcja Volkswagena ID.4Produkcja Volkswagena ID.4
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Volkswagen
Kamil Niewiński

Sprawa dotyczy sporej partii samochodów, które opuściły fabrykę w amerykańskiej miejscowości Chattanooga w stanie Tennessee. Jak sporej? Mowa o prawie 18 tys. egzemplarzy Volkswagena ID.4. W komunikacie dotyczącym wstrzymania sprzedaży niemiecki producent przyznał, gdzie leży problem i jakie konsekwencje może on za sobą nieść.

Jak podaje portal Automotive News, chodzi o klamki drzwi, które zostały niewłaściwie skonstruowane, na skutek czego do ich wnętrza może przedostawać się woda. Jest to o tyle duży kłopot, iż w najgorszym scenariuszu może on powodować sytuację, w której drzwi samochodu mogą nieoczekiwanie otworzyć się przy małej prędkości. Do tej pory namierzono dziesięć egzemplarzy z tym właśnie problemem.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Vlog: VW ID.4 i jego realny zasięg, czyli sprawdziłem to auto na trasie

Pierwsze pogłoski o tej awarii pojawiły się już w styczniu 2023 r. Obecnie wszystkie egzemplarze Volkswagena ID.4, które zostały na ten moment wycofane z rynku, są sprawdzane pod kątem sprawności feralnych klamek. Producent przyznaje, że nie znalazł jeszcze na ten moment sposobu na uporanie się z awarią, lecz powinna być to kwestia dni.

Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy