Auto przejechało 650 tys. km. Właściciel powiedział, co się popsuło

Elektryki nie nadają się do robienia długich tras? Powiedzcie to właścicielowi prezentowanego Hyundaia, który w nieco ponad trzy lata pokonał ponad 650 tys. km.

To prawdopodobnie rekordowy Ioniq pod względem przebieguTo prawdopodobnie rekordowy Ioniq pod względem przebiegu
Źródło zdjęć: © YouTube
Aleksander Ruciński

Duże przebiegi we współczesnych autach zawsze budzą sporo emocji. Szczególnie gdy mowa o elektrykach, które - zdaniem wielu internetowych znawców - nie nadają się do jazdy w trasie.

Przy odpowiedniej infrastrukturze da się jednak regularnie korzystać z elektryka, także zawodowo, pokonując ponadprzeciętne dystanse. Przykładem jest prezentowany Ioniq 5, który w ciągu ostatnich 3 lat robił średnio 600 km dziennie. Dziś jego przebieg wynosi 666 tys. km i nadal rośnie. Czy elektryczny Hyundai okazał się problematycznym samochodem?

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Większość eksploatacji ograniczała się do bieżącego serwisu, ale zdarzyły się też dwie poważniejsze awarie - przy około 580 tys. km akumulator trakcyjny wymagał wymiany. Co ciekawe, Hyundai dokonał naprawy za darmo, choć auto nie było już objęte gwarancją.

Kilka miesięcy później posłuszeństwa odmówiła jednostka sterująca ładowaniem, co uniemożliwia ładowanie prądem zmiennym. Nadal jednak możliwe jest szybsze ładowanie prądem stałym.

Właściciel pojazdu, który podzielił się swoją historią w serwisie YouTube, podkreśla, że nie oszczędzał systemu ładowania - często korzystał z szybkich ładowarek i zasilał akumulator do 100 proc. pojemności. Dodaje też, że gdyby miał kupić kolejny samochód, byłby to Ioniq 5 - trudno o lepszą rekomendację.

Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy