Przetarg na 33 auta dla parków narodowych. Wygrały elektryki niszowej marki

Subaru zwyciężyło w przetargu ogłoszonym przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. 33 nowiutkie elektryki trafią łącznie do 17 instytucji.

Subaru SolterraSubaru Solterra
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Subaru
Aleksander Ruciński

Subaru Solterra od teraz będzie oficjalnym elektrycznym SUV-em polskich parków narodowych. W przetargu ogłoszonym przez NFOŚiGW wyszczególniono trzy rodzaje samochodów z napędem elektrycznym. Mowa o osobówkach, crossoverach oraz SUV-ach z napędem 4x4. W tej ostatniej kategorii wybrano właśnie Solterrę.

To dość nietypowy wybór z uwagi na niszowy charakter Subaru w Polsce. Biorąc jednak pod uwagę parametry pojazdu, wydaje się całkiem słuszny. Pierwszy elektryk w historii marki może pochwalić się dwoma silnikami elektrycznymi o łącznej mocy 218 KM zasilanych akumulatorem o pojemności 71,4 kWh. Zdaniem producenta przekłada się to na 460 km zasięgu. Solterra jest też całkiem szybkim autem - pierwsza setka pojawia się na liczniku po 6,9 sekundy.

Co jednak najważniejsze, Solterra nie powinna rozczarować w lekkim terenie. 21-centymetrowy prześwit i krótkie zwisy sprawdzą się poza asfaltem. Nieźle wypada też głębokość brodzenia na poziomie 50 cm oraz kąty: natarcia 17,7 stopni, zejścia 25,4 i rampowy 18,2.

Subaru Solterra - wnętrze
Subaru Solterra - wnętrze © Materiały prasowe | Subaru

Jak przystało na elektryka, Subaru Solterra nieprzesadnie kusi ceną. Auto w zależności od kursu euro kosztuje około 225 tys. zł. Wszystkie 33 egzemplarze trafią do 17 polskich parków narodowych. Najwięcej, bo aż po 4 sztuki przypadnie Kampinoskiemu Parkowi Narodowemu oraz Parkowi Narodowemu Gór Stołowych oraz Magurskiemu Parkowi Narodowemu.

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie