Przetarg na 33 auta dla parków narodowych. Wygrały elektryki niszowej marki
Subaru zwyciężyło w przetargu ogłoszonym przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. 33 nowiutkie elektryki trafią łącznie do 17 instytucji.
17.08.2023 | aktual.: 17.08.2023 09:51
Subaru Solterra od teraz będzie oficjalnym elektrycznym SUV-em polskich parków narodowych. W przetargu ogłoszonym przez NFOŚiGW wyszczególniono trzy rodzaje samochodów z napędem elektrycznym. Mowa o osobówkach, crossoverach oraz SUV-ach z napędem 4x4. W tej ostatniej kategorii wybrano właśnie Solterrę.
To dość nietypowy wybór z uwagi na niszowy charakter Subaru w Polsce. Biorąc jednak pod uwagę parametry pojazdu, wydaje się całkiem słuszny. Pierwszy elektryk w historii marki może pochwalić się dwoma silnikami elektrycznymi o łącznej mocy 218 KM zasilanych akumulatorem o pojemności 71,4 kWh. Zdaniem producenta przekłada się to na 460 km zasięgu. Solterra jest też całkiem szybkim autem - pierwsza setka pojawia się na liczniku po 6,9 sekundy.
Co jednak najważniejsze, Solterra nie powinna rozczarować w lekkim terenie. 21-centymetrowy prześwit i krótkie zwisy sprawdzą się poza asfaltem. Nieźle wypada też głębokość brodzenia na poziomie 50 cm oraz kąty: natarcia 17,7 stopni, zejścia 25,4 i rampowy 18,2.
Jak przystało na elektryka, Subaru Solterra nieprzesadnie kusi ceną. Auto w zależności od kursu euro kosztuje około 225 tys. zł. Wszystkie 33 egzemplarze trafią do 17 polskich parków narodowych. Najwięcej, bo aż po 4 sztuki przypadnie Kampinoskiemu Parkowi Narodowemu oraz Parkowi Narodowemu Gór Stołowych oraz Magurskiemu Parkowi Narodowemu.