Subaru Solterra nie ma nic, co znasz z aut Subaru. Chyba, że dopłacisz

Z czym kojarzą się samochody Subaru? Oczywiście z silnikami typu boxer i napędem na cztery koła. Były modele bez boxera czy bez napędu na cztery koła, ale teraz debiutuje taki, który całkowicie zrywa z tradycją. Poznaj elektryczną Solterrę.

Subaru SolterraSubaru Solterra
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe/Subaru
Marcin Łobodziński

Choć Solterra była zapowiadana we wrześniu, to dopiero teraz Subaru całkowicie odkryło karty. Zadebiutował model opracowany wspólnie z Toyotą, który jest elektrykiem (więc bez boxera pod maską) i do tego występuje z przednim napędem (zapomnijcie o S-AWD).

Tym samym Subaru niemal całkowicie wyrwało korzenie marki, która nawet modele Suzuki (Swift czy Ignis) oferowała z napędem na cztery koła, a jeśli tego nie było, to pod maską pracował silnik typu boxer (model BR-Z).

Czym jest Subaru Solterra?

To auto opracowane równolegle z Toyotą bZ4X. Różni się od toyoty przednim i tylnym pasem. Rozmiary, kształt nadwozia czy koncepcja wnętrza są identyczne. Tak samo jak układy napędowe.

Subaru Solterra
Subaru Solterra © fot. mat. prasowe/Subaru

I tu mała niespodzianka, bo Solterrę będzie można kupić z napędem na cztery koła, choć nie takim, jak dotychczas. Są tu dwa silniki elektryczne po jednym na oś, generujące łącznie 215 KM. Jednak wersja podstawowa ma napęd przedni z jednym silnikiem o mocy 200 KM.

Oba mają ten sam akumulator trakcyjny o pojemności 71,4 kWh. Odmiana przednionapędowa ma przejechać 530 km, a dwusilnikowa 460 km na jednym ładowaniu. To ma się odbywać z mocą do 150 kW, a kiedy skorzystacie z wallboxa, maksymalnie "pociągnie" 6,6 kW.

Premierę rynkową Subaru Solterry przewidziano na połowę 2022 roku. Auto zadebiutuje globalnie, bo najpierw w Japonii, potem też w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie, a także w Europie i w Chinach.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/10] Źródło zdjęć: |

Wybrane dla Ciebie

Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa sieć stacji ładowania wchodzi do Polski. Stawiają na dużą moc
Nowa sieć stacji ładowania wchodzi do Polski. Stawiają na dużą moc
Pierwsza jazda: Citroën C5 Aircross - dać więcej za mniej
Pierwsza jazda: Citroën C5 Aircross - dać więcej za mniej
Pierwsza jazda: DS N°8 – niech żyje awangarda!
Pierwsza jazda: DS N°8 – niech żyje awangarda!