WAŻNE
TERAZ

Wszystko jasne. Papież wybrał nowego metropolitę krakowskiego

Subaru Solterra nie ma nic, co znasz z aut Subaru. Chyba, że dopłacisz

Z czym kojarzą się samochody Subaru? Oczywiście z silnikami typu boxer i napędem na cztery koła. Były modele bez boxera czy bez napędu na cztery koła, ale teraz debiutuje taki, który całkowicie zrywa z tradycją. Poznaj elektryczną Solterrę.

Subaru SolterraSubaru Solterra
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe/Subaru
Marcin Łobodziński

Choć Solterra była zapowiadana we wrześniu, to dopiero teraz Subaru całkowicie odkryło karty. Zadebiutował model opracowany wspólnie z Toyotą, który jest elektrykiem (więc bez boxera pod maską) i do tego występuje z przednim napędem (zapomnijcie o S-AWD).

Tym samym Subaru niemal całkowicie wyrwało korzenie marki, która nawet modele Suzuki (Swift czy Ignis) oferowała z napędem na cztery koła, a jeśli tego nie było, to pod maską pracował silnik typu boxer (model BR-Z).

Czym jest Subaru Solterra?

To auto opracowane równolegle z Toyotą bZ4X. Różni się od toyoty przednim i tylnym pasem. Rozmiary, kształt nadwozia czy koncepcja wnętrza są identyczne. Tak samo jak układy napędowe.

Subaru Solterra
Subaru Solterra © fot. mat. prasowe/Subaru

I tu mała niespodzianka, bo Solterrę będzie można kupić z napędem na cztery koła, choć nie takim, jak dotychczas. Są tu dwa silniki elektryczne po jednym na oś, generujące łącznie 215 KM. Jednak wersja podstawowa ma napęd przedni z jednym silnikiem o mocy 200 KM.

Oba mają ten sam akumulator trakcyjny o pojemności 71,4 kWh. Odmiana przednionapędowa ma przejechać 530 km, a dwusilnikowa 460 km na jednym ładowaniu. To ma się odbywać z mocą do 150 kW, a kiedy skorzystacie z wallboxa, maksymalnie "pociągnie" 6,6 kW.

Premierę rynkową Subaru Solterry przewidziano na połowę 2022 roku. Auto zadebiutuje globalnie, bo najpierw w Japonii, potem też w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie, a także w Europie i w Chinach.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/10] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
Pierwsza jazda: BYD Atto 2 DM-i – nowy bohater taksówkarzy
Pierwsza jazda: BYD Atto 2 DM-i – nowy bohater taksówkarzy
Premiera: Porsche Cayenne - najlepszy elektryk na świecie?
Premiera: Porsche Cayenne - najlepszy elektryk na świecie?
Jeep Recon debiutuje jako trzeci elektryk marki
Jeep Recon debiutuje jako trzeci elektryk marki
To nie koniec Izery. Electromobility Poland z szansą na duży zastrzyk finansowy
To nie koniec Izery. Electromobility Poland z szansą na duży zastrzyk finansowy
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯