Subaru Solterra nie ma nic, co znasz z aut Subaru. Chyba, że dopłacisz

Z czym kojarzą się samochody Subaru? Oczywiście z silnikami typu boxer i napędem na cztery koła. Były modele bez boxera czy bez napędu na cztery koła, ale teraz debiutuje taki, który całkowicie zrywa z tradycją. Poznaj elektryczną Solterrę.

Subaru SolterraSubaru Solterra
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe/Subaru
Marcin Łobodziński

Choć Solterra była zapowiadana we wrześniu, to dopiero teraz Subaru całkowicie odkryło karty. Zadebiutował model opracowany wspólnie z Toyotą, który jest elektrykiem (więc bez boxera pod maską) i do tego występuje z przednim napędem (zapomnijcie o S-AWD).

Tym samym Subaru niemal całkowicie wyrwało korzenie marki, która nawet modele Suzuki (Swift czy Ignis) oferowała z napędem na cztery koła, a jeśli tego nie było, to pod maską pracował silnik typu boxer (model BR-Z).

Czym jest Subaru Solterra?

To auto opracowane równolegle z Toyotą bZ4X. Różni się od toyoty przednim i tylnym pasem. Rozmiary, kształt nadwozia czy koncepcja wnętrza są identyczne. Tak samo jak układy napędowe.

Subaru Solterra
Subaru Solterra © fot. mat. prasowe/Subaru

I tu mała niespodzianka, bo Solterrę będzie można kupić z napędem na cztery koła, choć nie takim, jak dotychczas. Są tu dwa silniki elektryczne po jednym na oś, generujące łącznie 215 KM. Jednak wersja podstawowa ma napęd przedni z jednym silnikiem o mocy 200 KM.

Oba mają ten sam akumulator trakcyjny o pojemności 71,4 kWh. Odmiana przednionapędowa ma przejechać 530 km, a dwusilnikowa 460 km na jednym ładowaniu. To ma się odbywać z mocą do 150 kW, a kiedy skorzystacie z wallboxa, maksymalnie "pociągnie" 6,6 kW.

Premierę rynkową Subaru Solterry przewidziano na połowę 2022 roku. Auto zadebiutuje globalnie, bo najpierw w Japonii, potem też w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie, a także w Europie i w Chinach.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/10] Źródło zdjęć: |

Wybrane dla Ciebie

Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowe samochody papieża Leona XIV. Takich jeszcze w Watykanie nie było
Nowe samochody papieża Leona XIV. Takich jeszcze w Watykanie nie było
Wywiad: Szef Audi Gernot Döllner tłumaczy wycofanie się z pełnej elektryfikacji marki
Wywiad: Szef Audi Gernot Döllner tłumaczy wycofanie się z pełnej elektryfikacji marki
Volkswagen twierdzi, że PHEV może być oszczędny w każdych warunkach. Sprawdziłem to w Danii
Volkswagen twierdzi, że PHEV może być oszczędny w każdych warunkach. Sprawdziłem to w Danii
Elektryk Sony i Hondy traci, choć nawet nie zdążył wyjechać na drogi
Elektryk Sony i Hondy traci, choć nawet nie zdążył wyjechać na drogi
Hyundai Ioniq 9 wjeżdża do Polski. Znamy ceny rodzinnego SUV-a na prąd
Hyundai Ioniq 9 wjeżdża do Polski. Znamy ceny rodzinnego SUV-a na prąd
Pierwszy kontakt z Lexusem ES: przedłużony w standardzie
Pierwszy kontakt z Lexusem ES: przedłużony w standardzie
"10 lat za wcześnie". Projektant Mercedesa o błędzie, jakim jest EQS
"10 lat za wcześnie". Projektant Mercedesa o błędzie, jakim jest EQS
Diesel już się nie sprzedaje. Niemcy wybrali alternatywę
Diesel już się nie sprzedaje. Niemcy wybrali alternatywę
Chery Tiggo już w Polsce. Rzuci wyzwanie Kii
Chery Tiggo już w Polsce. Rzuci wyzwanie Kii