Subaru Solterra nie ma nic, co znasz z aut Subaru. Chyba, że dopłacisz
Z czym kojarzą się samochody Subaru? Oczywiście z silnikami typu boxer i napędem na cztery koła. Były modele bez boxera czy bez napędu na cztery koła, ale teraz debiutuje taki, który całkowicie zrywa z tradycją. Poznaj elektryczną Solterrę.
12.11.2021 | aktual.: 10.03.2023 15:15
Choć Solterra była zapowiadana we wrześniu, to dopiero teraz Subaru całkowicie odkryło karty. Zadebiutował model opracowany wspólnie z Toyotą, który jest elektrykiem (więc bez boxera pod maską) i do tego występuje z przednim napędem (zapomnijcie o S-AWD).
Tym samym Subaru niemal całkowicie wyrwało korzenie marki, która nawet modele Suzuki (Swift czy Ignis) oferowała z napędem na cztery koła, a jeśli tego nie było, to pod maską pracował silnik typu boxer (model BR-Z).
Czym jest Subaru Solterra?
To auto opracowane równolegle z Toyotą bZ4X. Różni się od toyoty przednim i tylnym pasem. Rozmiary, kształt nadwozia czy koncepcja wnętrza są identyczne. Tak samo jak układy napędowe.
I tu mała niespodzianka, bo Solterrę będzie można kupić z napędem na cztery koła, choć nie takim, jak dotychczas. Są tu dwa silniki elektryczne po jednym na oś, generujące łącznie 215 KM. Jednak wersja podstawowa ma napęd przedni z jednym silnikiem o mocy 200 KM.
Oba mają ten sam akumulator trakcyjny o pojemności 71,4 kWh. Odmiana przednionapędowa ma przejechać 530 km, a dwusilnikowa 460 km na jednym ładowaniu. To ma się odbywać z mocą do 150 kW, a kiedy skorzystacie z wallboxa, maksymalnie "pociągnie" 6,6 kW.
Premierę rynkową Subaru Solterry przewidziano na połowę 2022 roku. Auto zadebiutuje globalnie, bo najpierw w Japonii, potem też w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie, a także w Europie i w Chinach.