Range Rover Sport SV już 31 maja. Kupisz tylko z zaproszeniem

Premiera Range Rovera Sport SV zbliża się wielkimi krokami. Ma to być najpotężniejszy i najbardziej zaawansowany technologicznie model z linii Sport w historii, ale szansa na jego zakup będzie naprawdę niewielka.

Range Rover Sport SVRRange Rover Sport SVR
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Land Rover
Kamil Niewiński

Zapowiedzi i przecieków dotyczących Range Rovera Sport SV było już naprawdę wiele i ciągnęły się one miesiącami. Jak jednak podaje Motor1, brytyjski producent nareszcie oficjalnie ogłosił, kiedy będziemy mogli zobaczyć ten samochód w pełnej okazałości, a nie pod kamuflażem. Model ten ma mieć swoją oficjalną premierę 31 maja 2023 roku. Dowiedzieliśmy się o nim również nowych ciekawostek.

Przede wszystkim, jego kupno będzie możliwe tylko po otrzymaniu oficjalnego zaproszenia od Range Rovera. Auto więc nie będzie dostępne w regularnej sprzedaży, przynajmniej na początku. Dodatkowo, mimo że ten samochód jest następcą wersji SVR, pozbył się jednej literki ze swojego skrótu. Wszystko po to, by skrót SV móc wykorzystywać w przyszłości do oznaczania najmocniejszych modeli.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Drugie życie kultowej terenówki. Defendery z Wieliczki jeżdżą po rubieżach całego świata

No właśnie, najmocniejszych. Mimo że nie znamy nadal oficjalnej specyfikacji, pewne przecieki są nam w stanie powiedzieć nieco o jednostce, która będzie się kryła pod maską. Prawdopodobnie będzie ona użyczona przez BMW. Wiele wskazuje na to, że ma być to miękka hybryda z dwiema turbosprężarkami i pojemnością 4,4 litra. Ma to pozwolić na generowanie mocy na poziomie aż 614 KM.

Wybrane dla Ciebie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem