Relacja z EV Experience w Polsce. 200 aut elektrycznych w jednym miejscu

Relacja z EV Experience w Polsce. 200 aut elektrycznych w jednym miejscu

Syrena z napędem elektrycznym wzbudzała ogromne zainteresowanie podczas spotkania EV Experience
Syrena z napędem elektrycznym wzbudzała ogromne zainteresowanie podczas spotkania EV Experience
Źródło zdjęć: © fot. Marcin Łobodziński
Marcin Łobodziński
27.06.2022 10:11, aktualizacja: 10.03.2023 13:52

EV Experience 2022 odbyło się w miniony weekend. Podczas tego wydarzenia i jednocześnie drugiego zlotu EV Klub Polska można było zobaczyć ponad 200 aut elektrycznych i przejechać się niemal każdym dostępnym w sprzedaży nowym modelem. Organizator trafił z pogodą, ale nie z datą.

EV Experience powered by LG Energy Solution Wrocław to największe wydarzenie dotyczące elektromobilności organizowane w środowo-wschodniej Europie. Podczas tegorocznej edycji spotkali się zwiedzający i właściciele aut elektrycznych. Można było poznać nie tylko elektryczne samochody (głównie nowe modele), ale także porozmawiać z przedstawicielami z branży. Były tu firmy oferujące ładowarki, wallboxy, usługi ładowania, a nawet baterie. Nie zabrakło dealerów samochodowych.

Wśród aut uczestników dominowały tesle. Ich właściciele wiedzą już niemal wszystko o swoich maszynach.

Poznałem twórcę i producenta przyczepki kempingowej micro camper, który rekomenduje ją do aut elektrycznych z uwagi na bardzo niskie opory oraz masę wynoszącą ok. 530 kg, przy dmc mieszczącym się w limicie 750 kg. W praktyce więc niemal każdy może ją pociągnąć i to bez żadnych dodatkowych uprawnień.

Przyczepka kempingowa w sam raz do elektryka
Przyczepka kempingowa w sam raz do elektryka© fot. Marcin Łobodziński

Spotkałem też producenta materacy stworzonych z myślą o autach Tesli, choć na zamówienie firma MK Foam może przygotować dowolny materac pod wymiar. Są to materace, które po złożeniu siedzeń pozwalają spać w podróży. Dodatkowo można kupić poduszki na siedzenia, które zdaniem przedstawiciela firmy znacząco poprawiają komfort jazdy na bardzo długich dystansach.

Jednym z najciekawszych aut na zlocie była syrenka przerobiona na napęd elektryczny. Nie dość, że pięknie odrestaurowana, to wyposażona również w instrumenty kontrolujące stan akumulatora. Był to jednocześnie pojazd wzbudzający największe zainteresowanie.

Wyścigi całkiem na poważnie

Tesle dominowały pod każdym względem - zarówno w liczbie pojazdów tej marki, jak i w czasówkach na torze
Tesle dominowały pod każdym względem - zarówno w liczbie pojazdów tej marki, jak i w czasówkach na torze© fot. mat. prasowe / PSPA

W rywalizacji sportowej pucharu EV Klub Polska wzięli udział kierowcy ścigający się na czas swoimi teslami. Obserwowałem ich jazdę i nie była mniej emocjonująca, niż miałoby to miejsce z samochodami spalinowymi. Z tą tylko różnicą, że jedynymi dźwiękami był pisk opon i szum. Najlepsze czasy uzyskali kierowcy Tesli Model 3 Performance: Marcin Stefański (1:02,4), Gabor Wnuk (1:09,5) oraz Maciej Drzewiecki (1:11,3).

Świetna pogoda, średnia data

Organizatorom poszczęściło się z pogodą, ponieważ na Torze Modlin temperatury przekraczały 30 st. C. Było bardzo słonecznie, idealnie dla aut elektrycznych, ale i dla uczestników, którzy w ten sposób zaczęli wakacje. Jednak to właśnie data okazała się niezbyt trafiona.

Aut elektrycznych było bardzo dużo
Aut elektrycznych było bardzo dużo© fot. mat. prasowe / PSPA

Wydarzenie dla osób zwiedzających miało miejsce w sobotę, dzień po zakończeniu roku szkolnego, a więc w dniu, kiedy zaczęły się wakacje. Droga z Warszawy do Nowego Dworu Mazowieckiego była przez to jednym wielkim korkiem, co jednocześnie pokazało, że jest to kierunek wyjazdowy wielu warszawiaków i mieszkańców okolic. Bocznymi drogami też nie dało się ominąć korków – zatory tworzyły się nawet na drogach technicznych.

Imprezę przez dwa dni odwiedziło ponad 2 tys. osób, a jedną z atrakcji cieszących się największą popularnością była możliwość przetestowania 34 różnych modeli samochodów elektrycznych. Łącznie uczestnicy odbyli ok. 1,5 tys. takich przejazdów i sami mogli przekonać się, czym różnią się od siebie poszczególne auta.

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (7)