Renault Symbioz – premiera samochodu, który jest mieszanką Scenica i Captura
Wygląda jak mniejszy Renault Captur, ale pełni funkcję spalinowego odpowiednika większego Scenica. Renault określa go mianem samochodu segmentu C, ale nie jest to tradycyjny kompakt. Poznajcie nowy model – Renault Symbioz.
02.05.2024 | aktual.: 02.05.2024 14:36
Renault odnosi się w prezentacji do modelu Espace, który był przestronnym i wszechstronnym samochodem dającym ogromne możliwości dopasowania wnętrza do potrzeb klientów. Taką elastyczność ma też dawać kompaktowy Symbioz. Jak twierdzą przedstawiciele marki, to to przede wszystkim samochód dla rodzin, ale i dla właścicieli flot korporacyjnych.
Ulokowany pomiędzy modelami Captur i Austral, Symbioz zapewnia Renault silniejszą obecność na rynku podstawowym w segmencie C po tym jak Megane stało się wyłącznie elektryczne.
Auto ma długość 4,41 m, jest więc krótsze od modeli Arkana i Austral. Pojemność bagażnika to od 492 do 624 l, bowiem kanapę można przesuwać. Po złożeniu oparć kanapy uzyskuje się całkowicie płaską podłogę. Łączna pojemność schowków to 24,7 l.
Samochód ma taki sam kokpit jak w najnowszym Capturze i został wyposażony w system multimedialny OpenR Link oparty na Android Automotive 12 ze wsparciem Google. Nagłośnienie opracowała firma Harman Kardon. Auto może być wyposażone w 29 systemów nowej generacji wspomagających prowadzenie. W dużym stopniu jest to samochód niemal autonomiczny.
Tylko jeden napęd
Renault Symbioz jest wyposażony w hybrydowy układ napędowy E-Tech 145. To kombinacja silnika wolnossącego 1,6 l o mocy 94 KM i elektrycznego o mocy 49 KM oraz rozrusznika HSG o mocy 24 KM. Całość współpracuje za pomocą wielotrybowej przekładni. Ma ona cztery biegi dla silnika benzynowego i dwa dla elektrycznego odpowiedzialnego również za napęd samochodu. Łącznie jest aż 14 trybów pracy tej przekładni, której zadaniem jest optymalizacja pracy silników pod kątem ekonomii jazdy.
Symbioz zawsze uruchamia się w trybie elektrycznym. Renault twierdzi, że kierowca może pozostać w nim nawet do 80 proc. czasu jazdy w mieście, oszczędzając do 40 proc. paliwa w porównaniu z konwencjonalnym silnikiem benzynowym w cyklu miejskim. To dzięki baterii o pojemności 1,2 kWh.
Na autostradzie układ napędowy zaprojektowano tak, aby silnik spalinowy mógł bezpośrednio napędzać koła, bez konieczności uruchamiania silników elektrycznych, jak w konwencjonalnych układach hybrydowych. Renault Symbioz w trybie testowym WLTP ma spalać 4,6 l benzyny na 100 km.