Renault Symbioz – premiera samochodu, który jest mieszanką Scenica i Captura

Wygląda jak mniejszy Renault Captur, ale pełni funkcję spalinowego odpowiednika większego Scenica. Renault określa go mianem samochodu segmentu C, ale nie jest to tradycyjny kompakt. Poznajcie nowy model – Renault Symbioz.

Renault SymbiozRenault Symbioz
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Clement Choulot
Marcin Łobodziński
SKOMENTUJ

Renault odnosi się w prezentacji do modelu Espace, który był przestronnym i wszechstronnym samochodem dającym ogromne możliwości dopasowania wnętrza do potrzeb klientów. Taką elastyczność ma też dawać kompaktowy Symbioz. Jak twierdzą przedstawiciele marki, to to przede wszystkim samochód dla rodzin, ale i dla właścicieli flot korporacyjnych.

Ulokowany pomiędzy modelami Captur i Austral, Symbioz zapewnia Renault silniejszą obecność na rynku podstawowym w segmencie C po tym jak Megane stało się wyłącznie elektryczne.

Renault Symbioz
Renault Symbioz © Materiały prasowe

Auto ma długość 4,41 m, jest więc krótsze od modeli ArkanaAustral. Pojemność bagażnika to od 492 do 624 l, bowiem kanapę można przesuwać. Po złożeniu oparć kanapy uzyskuje się całkowicie płaską podłogę. Łączna pojemność schowków to 24,7 l.

Samochód ma taki sam kokpit jak w najnowszym Capturze i został wyposażony w system multimedialny OpenR Link oparty na Android Automotive 12 ze wsparciem Google. Nagłośnienie opracowała firma Harman Kardon. Auto może być wyposażone w 29 systemów nowej generacji wspomagających prowadzenie. W dużym stopniu jest to samochód niemal autonomiczny.

Renault Symbioz
Renault Symbioz © Materiały prasowe

Tylko jeden napęd

Renault Symbioz jest wyposażony w hybrydowy układ napędowy E-Tech 145. To kombinacja silnika wolnossącego 1,6 l o mocy 94 KM i elektrycznego o mocy 49 KM oraz rozrusznika HSG o mocy 24 KM. Całość współpracuje za pomocą wielotrybowej przekładni. Ma ona cztery biegi dla silnika benzynowego i dwa dla elektrycznego odpowiedzialnego również za napęd samochodu. Łącznie jest aż 14 trybów pracy tej przekładni, której zadaniem jest optymalizacja pracy silników pod kątem ekonomii jazdy.

Renault Symbioz
Renault Symbioz © Materiały prasowe

Symbioz zawsze uruchamia się w trybie elektrycznym. Renault twierdzi, że kierowca może pozostać w nim nawet do 80 proc. czasu jazdy w mieście, oszczędzając do 40 proc. paliwa w porównaniu z konwencjonalnym silnikiem benzynowym w cyklu miejskim. To dzięki baterii o pojemności 1,2 kWh.

Renault Symbioz
Renault Symbioz © Materiały prasowe

Na autostradzie układ napędowy zaprojektowano tak, aby silnik spalinowy mógł bezpośrednio napędzać koła, bez konieczności uruchamiania silników elektrycznych, jak w konwencjonalnych układach hybrydowych. Renault Symbioz w trybie testowym WLTP ma spalać 4,6 l benzyny na 100 km.

  • Renault Symbioz
  • Renault Symbioz
  • Renault Symbioz
  • Renault Symbioz
  • Renault Symbioz
  • Renault Symbioz
  • Renault Symbioz
  • Renault Symbioz
  • Renault Symbioz
  • Renault Symbioz
  • Renault Symbioz
[1/11] Renault Symbioz Źródło zdjęć: Materiały prasowe | Clement Choulot

Wybrane dla Ciebie

Nowe Renault 4 wycenione w Polsce. Do wyboru dwie wersje napędu
Nowe Renault 4 wycenione w Polsce. Do wyboru dwie wersje napędu
Oto najmocniejszy Opel w gamie. Tak, jest elektryczny
Oto najmocniejszy Opel w gamie. Tak, jest elektryczny
Škoda Enyaq RS Race korzysta z biokompozytów. To jak carbon, tylko z lnu
Škoda Enyaq RS Race korzysta z biokompozytów. To jak carbon, tylko z lnu
Kierowcy są zaskoczeni, gdy widzą taki komunikat. Oto co oznacza
Kierowcy są zaskoczeni, gdy widzą taki komunikat. Oto co oznacza
Chińskie auto trafi do "Gran Turismo". Po raz pierwszy w historii
Chińskie auto trafi do "Gran Turismo". Po raz pierwszy w historii
Trump ma pozbyć się tesli, którą kupił przed trzema miesiącami. To efekt kłótni z Muskiem
Trump ma pozbyć się tesli, którą kupił przed trzema miesiącami. To efekt kłótni z Muskiem
Test: Škoda Elroq 50 – gdyby tylko nie ta cyfryzacja
Test: Škoda Elroq 50 – gdyby tylko nie ta cyfryzacja
Test: Ford Capri AWD 340 KM - po prostu tańszy od Volkswagena
Test: Ford Capri AWD 340 KM - po prostu tańszy od Volkswagena
Toyota wprowadza hybrydę do najmniejszych aut. Aygo X Hybrid różni się nie tylko napędem
Toyota wprowadza hybrydę do najmniejszych aut. Aygo X Hybrid różni się nie tylko napędem
Test: BMW M5 Touring - największy skalpel świata
Test: BMW M5 Touring - największy skalpel świata
Szef sprzedaży Volkswagena wskazał problem Tesli. Zapowiada dominację niemieckiego koncernu
Szef sprzedaży Volkswagena wskazał problem Tesli. Zapowiada dominację niemieckiego koncernu
Pierwsza jazda: Renault Austral – Francuzi posłuchali kierowców
Pierwsza jazda: Renault Austral – Francuzi posłuchali kierowców