Renault wygrywa z Teslą w Europie. Zoe jest popularniejsze niż Model 3 

Renault Zoe jest najpopularniejszym autem elektrycznym w Europie i zdetronizowało dotychczasowego lidera, jakim była Tesla Model 3. Połączenie atrakcyjnej ceny i przyzwoitego zasięgu okazało się kluczem do sukcesu francuskiej marki.

Zoe ma wszystko, co potrzeba, by odnieść sukces w segmencie aut elektrycznych.Zoe ma wszystko, co potrzeba, by odnieść sukces w segmencie aut elektrycznych.
Źródło zdjęć: © fot. Michał Zieliński
Aleksander Ruciński

Producenci oferujący swoje auta na europejskim rynku motoryzacyjnym podsumowali pierwsze półrocze 2020 roku. Pandemia koronawirusa sprawiła, że był to niełatwy okres dla większości segmentów. Samochody elektryczne, a w szczególności Renault Zoe, wyszły jednak z kryzysu obronną ręką.

W ciągu pierwszych 6 miesięcy 2020 roku sprzedaż małego renault na prąd wzrosła o prawie 50 proc. Francuzi sprzedali w tym okresie aż 37 540 sztuk, co daje Zoe tytuł najpopularniejszego auta elektrycznego na Starym Kontynencie.

Trudno się temu dziwić, gdyż jest to jeden z najlepiej wycenionych elektryków, który dodatkowo może pochwalić się przyzwoitym zasięgiem wynoszącym 395 km zgodnie z cyklem pomiarowym WLTP. Co ważne, akumulator o pojemności 52 kWh można zasilać szybkimi ładowarkami 50 kW przy użyciu standardowego złącza CCS.

W Polsce za Zoe trzeba zapłacić co najmniej 124 900 zł. To kwota pozwalająca skorzystać z rządowych opłat obniżających realną cenę transakcji do nieco ponad 100 tys. zł. Mimo to wątpliwe, by w najbliższym czasie polski rynek miał znaczący wkład w europejskie wyniki sprzedaży modelu.

Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy