Polestar Precept trafi do produkcji. Będzie walczył z Teslą Model S 

Precept to imponujący koncept Polestara, który przerodzi się w wersję produkcyjną - to już pewne. Auto będące szwedzką odpowiedzią na Teslę Model S zadebiutuje jednak nie wcześniej niż w 2023 roku.

Precept wygląda świetnie. Pozostaje mieć nadzieję, że wersja produkcyjna będzie równie atrakcyjna.Precept wygląda świetnie. Pozostaje mieć nadzieję, że wersja produkcyjna będzie równie atrakcyjna.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Polestar Precept został wirtualnie zaprezentowany na początku 2020 roku jako koncept pokazujący możliwości marki. Auto spotkało się z bardzo ciepłym przyjęciem. Potencjalni klienci docenili odważny design nadwozia i obiecujący, elektryczny napęd. Teraz producent poinformował, że ma w planach wersję produkcyjną, która powinna zadebiutować w 2023 roku.

Tym, co wyróżnia Precepta, jest zaskakująco duży rozstaw osi. Przy nadwoziu mierzącym około 4,7 m długości udało się wygospodarować aż 3,1 m przestrzeni pomiędzy przednimi i tylnymi kołami. Powinno się to przełożyć na sporą przestrzeń we wnętrzu.

Producent chwali się też nowatorskim podejściem do produkcji, twierdząc, że wnętrze auta będzie wykonane wyłącznie z materiałów pochodzących z recyklingu. Sam samochód powstawać ma natomiast w zupełnie nowej, ekologicznej fabryce w Chinach.

Wiadomo też, że Precept nie zachowa swojej pierwotnej nazwy i przyjmie cyfrowe oznaczenia. Przypominamy, że 1 i 2 są już wykorzystywane. Cyfra 3 została natomiast zarezerwowana dla planowanego SUV-a. Czyżby więc Precept miał przerodzić się w "czwórkę"?

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat. prasowe

Na razie jest zbyt wcześnie, by mówić o szczegółach technicznych, lecz wiemy, czego mniej więcej się spodziewać. Szef Polestara, Thomas Ingenlath w jednym z wywiadów zdradził, że firma nie celuje w zasięg większy niż 500 km na jednym ładowaniu. Priorytetem będzie bowiem niska masa i jak najlepsze osiągi.

Jeśli zaś chodzi o charakter pojazdu, należy spodziewać się połączenia luksusu i odrobiny sportowych emocji. Nowy Polestar ma szanse, by wypełnić lukę pomiędzy Teslą Model S a Porsche Taycan. Czy wstrzeli się w tę niszę również w kwestii cen? Na odpowiedź musimy poczekać jeszcze kilka lat.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/11] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy