Szef Polestara odchodzi ze stanowiska. Prowadził firmę przez 7 lat

Polestar od 2017 roku jest osobną marką koncernu Geely skupioną na elektromobilności. Obecnie w jej gamie dostępne są trzy modele. Żaden jednak nie jest rynkowym hitem.

Thomas IngenlathThomas Ingenlath
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Polestar
Aleksander Ruciński

Obecny szef marki, Thomas Ingenlath postanowił odejść z firmy. Oficjalne powody nie są znane. Można jednak podejrzewać, że ostatnie 7 lat nie było dla niego łatwe. Wydzielenie zupełnie nowej marki z dawnej, sportowej dywizji Volvo i uczynienie z niej lidera elektromobilności to dość karkołomne zadanie.

Marka, która obecnie ma w gamie modele 2,3 oraz 4 nie może pochwalić się wielkimi sukcesami. Jej produkty są dość niszowe, a dostępność ogranicza się do największych rynków Europy.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Volvo S60 T8 Polestar - Szwedzi wyprzedzili swoje czasy

W pierwszej połowie 2024 roku Polestar sprzedał 20 200 aut - to wynik o 27 proc. gorszy niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Sytuację pogarsza fakt, że wszystkie trzy modele są produkowane w Chinach, co w świetle nowych, wyższych stawek celnych obowiązujących w USA i UE stawia Polestara w trudnej pozycji.

Przed nowym szefem niełatwe zadanie. Będzie nim Michael Lohscheller, który dotychczasowe doświadczenia zbierał w Oplu oraz elektromobilnych startupach takich jak VinFast czy Nikola. Lohscheller obejmie nowe stanowisko z dniem 1 października.

Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei