Takiej mocy nie obejmiesz umysłem. Porsche pokazało Taycana Turbo GT (i pakiet Weissach)
W końcu! Porsche zaprezentowało najbardziej ekstremalną, niemal wyczynową wersję swojego elektryka. Taycan Turbo GT z pakietem Weissach przyspiesza do setki w 2,2 s, a to dopiero początek abstrakcyjnych wartości.
11.03.2024 | aktual.: 12.03.2024 14:10
7 minut i 7 sekund by pokonać Północną Pętle. To o 26 sekund szybciej niż topowy Taycan Turbo S z pakietem Performance. Nowy Taycan Turbo GT jest najszybszym czterodrzwiowym samochodem na torze Nürburgring, niezależnie od napędu.
Z funkcją Launch Control Taycan GT ma 1108 KM. To nie pomyłka. 1108 KM! To dzięki zastosowaniu na tylnej osi falownika, którego materiał półprzewodnikowy to węglik krzemu. Zmniejsza to straty przełączania, poprawiono też wytrzymałość skrzyni biegów. Maksymalny moment obrotowy wynosi do 1340 Nm.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Turbo GT jest lżejsze o 75 kg, a to dzięki wykończeniu słupków B włóknem węglowym, na podobny krok zdecydowano się w przypadku obudów lusterek czy wstawek w progach. Wagę zmniejszają też elementy w sekcji bagażnika, rezygnacja z elektrycznego domykania tylnej pokrywy czy kubełkowe fotele.
Standardowy pakiet Dynamic obejmuje adaptacyjne zawieszenie z zestrojeniem wyjątkowym dla wersji GT. Lekkie hamulce ceramiczne pozwoliły – dzięki np. zmianie obudowy zacisku – oszczędzić dwa kilogramy.
Porsche oferuje wersję z pakietem Weissach. Wyciąga ona setkę w 2,2 s, może gnać nawet 305 km/h. Dodatki obejmują deflektory powietrza na nadwoziu i nieruchome skrzydło z włókna węglowego. Jego docisk to nawet 220 kg. Zrzucono też dodatkowe 70 kg dzięki wyrzuceniu tylnej kanapy. Do tego zrezygnowano z zegarka Sport Chrono, dywaników i wykładziny bagażnika. Nawet elektryczne otwieranie klapki gniazda ładowania zniknęło.
Ceny Porsche Taycana Turbo GT i Taycana Turbo GT z pakietem Weissach zaczynają się od 1 110 000 zł.