Tania marka z Chin wjeżdża do Europy. Jeden model ma być składany w Tychach

Leapmotor to budżetowa marka z Chin, której głównym udziałowcem jest koncern Stellantis. Dwa pierwsze modele właśnie wjeżdżają do Europy. Co ciekawe, jeden z nich ma mieć polski rodowód.

Leapmotor T03Leapmotor T03
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Leapmotor

Leapmotor rusza na podbój Europy. W pierwszej kolejności auta tej marki mają trafić do dealerów we Francji, Włoszech, Holandii, Niemczech, Hiszpanii, Portugalii, Belgii, Rumunii i Grecji. O Polsce na razie nic nie wiadomo, co w obliczu niedawnych zapowiedzi nieco dziwi.

Nieoficjalnie wiadomo bowiem, że Leapmotor T03 ma być składany w tyskiej fabryce Stellantis. To mały elektryk będący konkurentem np. Dacii Spring. We Włoszech auto zostało wycenione na 18 900 euro, co w przeliczeniu daje około 80 500 zł.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Baic Beijing 5 - jest jak hotel, ale nie ten w Europie

T03 ma 3,62 metra długości i jest wyposażony w 95-konny silnik elektryczny zasilany akumulatorem o pojemności 37,3 kWh. Obiecywany zasięg na jednym ładowaniu to 265 km.

Leapmotor C10
Leapmotor C10 © Materiały prasowe | Leapmotor

Drugą propozycją, która pojawi się w Europie ma być SUV C10 wyceniany na 36 400 euro. Tu moc wynosi już 218 KM, a bateria ma pojemność około 70 kWh, co pozwoli na przejechanie nawet 420 km.

Czas pokaże, czy i ewentualnie kiedy auta chińskiej marki pojawią się nad Wisłą. Warto jednak zauważyć, że jest to kolejny z nowych graczy debiutujących w Europie w ostatnich miesiącach.

Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy