Nowy konkurent Dacii. Jest produkowany w Polsce i mało kosztuje

Kolejna chińska marka na dobre dołącza do niemałej już grupy producentów z Państwa Środka. Leapmotor ma jednak tę przewagę, że współpracuje z dużym europejskim koncernem – Stellantisem. Teraz mniejszy z wprowadzanych modeli – T03 – wreszcie doczekał się oficjalnego polskiego cennika. Jest tanio, ale nie najtaniej.

Leapmotor T03Leapmotor T03
Źródło zdjęć: © Autokult | Filip Buliński
Filip Buliński

 Leapmotor to liczący zaledwie 9 lat start-up, który w swojej ojczyźnie zdążył zrobić już zamieszanie. Teraz marka zamierza przekonać do siebie także europejskich klientów, a jednym z pierwszych krajów jest Polska. Model T03 to mały, miejski elektryk, który w momencie zapowiedzi nie miał jeszcze dużej konkurencji. Dziś będzie rywalizował z takimi autami jak Dacia Spring czy Hyundai Inster.

Leapmotor ma mieć tę przewagę nad innymi autami z Chin, że marka podjęła współpracę z koncernem Stellantis. Oznacza to nie tylko europejską produkcję, która odbywa się w Polsce w Tychach (w systemie SKD - montażu z gotowych podzespołów), ale także podane na tacy marketingowe know-how oraz możliwość z korzystania z gotowych sieci sprzedaży i serwisów marek Stellantis.

T03 ma 95-konny silnik elektryczny o momencie równym 159 Nm oraz akumulator o pojemności 37,3 kWh, który ma pozwolić na przejechanie na jednym ładowaniu do 265 km wg cyklu WLTP lub nawet do 400 km w cyklu miejskim.

Leapmotor T03 – ceny dla wersji silnikowych

  • 95 KM 37,3 kWh – 84 900 zł

Cennik Leapmotora T03 jest prosty do bólu. Ma tylko jedną wersję wyposażeniową, a do wyboru są trzy lakiery (z których dwa wymagają dopłaty 1,7 tys. zł). Mówiąc o jednej wersji, trzeba zaznaczyć, że Chińczycy od razu wyposażają swój samochód "po uszy".

Leapmotor T03
Leapmotor T03 © Autokult | Filip Buliński

W standardzie możemy bowiem liczyć m.in. na bezkluczykowe uruchamianie auta, adaptacyjny tempomat, kamerę cofania z tylnymi czujnikami parkowania, pakiet asystentów jazdy, podgrzewane lusterka boczne, przednie i tylne szyby sterowane elektrycznie, panoramiczny szklany dach, manualną klimatyzację czy 10,1-calowy ekran multimediów.

T03 nie jest więc może najtańszych elektrykiem na rynku (ten tytuł dalej należy do Dacii Spring), ale swojego rumuńskiego konkurenta bije na głowę wyposażeniem. Przy podstawowej dopłacie dla osób fizycznych z programu NaszEauto, cena miejskiego Leapmotora spada do poziomu 66 150 zł. Z uwzględnieniem dodatkowej kwoty za niski dochód, robi się już wynosi 54 900 zł, a po dodaniu kwoty za zezłomowanie starego auta - 44 900 zł. To wciąż o 8 tys. zł więcej, niż za Dacię przy tych samych dopłatach, ale jak wspomniałem, wyposażenie jest znacznie bogatsze w T03.

Leapmotor oferuje także zaskakująco atrakcyjne finansowanie auta. W cenniku możemy bowiem znaleźć ofertę dla jednoosobowych działalności gospodarczych w postaci abonamentu za zaledwie 99 zł netto miesięcznie. Z kolei dla klienta indywidualnego kwota abonamentu wynosi 189 zł brutto miesięcznie. Tematowi przyjrzał się Marcin Łobodziński w poniższym artykule.

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie