BMW i5 M60 © WP Autokult | Mariusz Zmysłowski

Test: BMW i5 M60 Touring - tylko jedna wada

Mariusz Zmysłowski

BMW i5 to pierwsze elektryczne kombi BMW dostępne na rynku. Po wielu latach obecności BEV-ów pod różnymi postaciami – SUV-ów, hatchbacków, liftbacków i sedanów, dopiero teraz doczekaliśmy się najbardziej praktycznego nadwozia w wydaniu na prąd. Czemu musieliśmy czekać tak długo i czy było warto?

Odpowiedzią na pierwsze pytanie jest wszystko to, co dzieje się obecnie na rynku. SUV-y dominują sprzedaż. Są pożądane przez klientów, więc są też łatwosprzedawalne. Jednocześnie są wysokomarżowe, jest to zawsze bezpieczny strzał w rynek. Producenci potrzebowali dla elektryków jak najmocniejszych argumentów sprzedażowych i atrakcyjne nadwozie było jednym z nich.

Paradoksalnie bardzo klasyczne rozwiązanie, jakim jest kombi, najwyraźniej obecnie jest niszą, a przynajmniej w tym kierunku zmierza. Globalna sprzedaż tego nadwozia spadła w latach 2019-2021 o około milion egzemplarzy, do poziomu 1,6 mln sztuk. Niemcy pozostają tutaj bardzo silnym rynkiem, ale to nie wystarczyło, by nawet u naszych zachodnich sąsiadów nadać priorytet elektryfikacji tych nadwozi.

Wybrane dla Ciebie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem