Test: Peugeot 308 - pokochasz i znienawidzisz

Peugeota 308 śmiało mogę nazwać cichociemnymi hatchbacków. To auto, które już w momencie premiery wyglądało staro. Teraz na rynek wchodzi najnowsza generację tego modelu, która pasuje do swoich poprzedników jak punk do zlotu konserwatywnych seniorów.

Mateusz Żuchowicz

Peugeot 308 - test wideo

Zwykle staram się nie poruszać tej kwestii, bo o gustach się nie dyskutuje, ale spójrzcie, jak wygląda ten samochód. Postawcie go obok Golfa i będziecie wam się wydawać, jakby volkswagena projektował stary Niemiec bez poczucia humoru, który ze swoją wyobraźnią zatrzymał się w przedwojennych czasach. Tymczasem Peugeot wpuścił z kredkami do sali gromadę najbardziej uzdolnionych dzieci, po czym zebrał wszystkie pomysły i połączył w całość. Jedno jest pewne. Przeskok w porównaniu do poprzedniej generacji jest tak ogromy, że graniczy z zanikiem pamięci.

Już na pierwszy rzut oka można zauważyć, że Peugeot z tym modelem chce trafić do młodszej grupy odbiorców niż do tej pory. Nie jest to jednak takie proste, bo młodsi ludzie też mają pewne wymagania.

Kiedy jesteście na starcie swojego ustatkowanego życia, od samochodu będzie oczekiwać nie tylko nowoczesnego wyglądu, ale także praktyczności, nowych technologii, dobrego prowadzenia, ekonomii i niezłej kalkulacji cenowej. Czy Peugeot 308 potrafi sprostać wszystkim tym wymaganiom? Odpowiedź w filmie powyżej. Zapraszam do obejrzenia!

Wybrane dla Ciebie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem