Test wideo: KIA EV6 - KIA, która skręca karki

KIA EV6 wzbudza niesamowite zainteresowanie i po prostu skręca karki. Ale co poza tym oferuje? Dużo, naprawdę dużo. Ma świetne wyposażenie i może mieć nawet 585 koni! KIA!

Mateusz Raczyński

KIA EV6 – test wideo

Na pokładzie EV6 mamy wyświetlacz HUD, który rozmiarem ma odpowiadać 44-calowemu telewizorowi, ale jest tak duży, że trafia na zakrzywienie szyby i dziwnie się na niego patrzy. Jest też system wspomagania jazdy na autostradzie, który utrzymuje samochód na środku pasa, może samemu zmienić pas po włączeniu kierunkowskazu, a jeśli pojazd na pasie obok za bardzo się do nas zbliży, kia odsunie się, żeby uniknąć kolizji. W EV6 pojawia się też system parkowania podobny do tego znanego z BMW – nie musisz nawet siedzieć w samochodzie.

W testowanej wersji mieliśmy napęd na tylną oś, 229 KM i 350 Nm momentu obrotowego. To przekłada się już na niezłą dynamikę, ale też świetny zasięg wynoszący do 528 km. Możemy go też uzupełnić w zaledwie 18 minut dzięki instalacji 800V, która pozwala na ładowanie mocą nawet 350 kW.

Co jeszcze warto wiedzieć o Kii EV6?

Wybrane dla Ciebie
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki