Test wideo: Mercedes E300de – hybryda z dieslem. Połączenie idealne?

Mercedes już od dawna eksperymentuje z hybrydami, oferując ten rodzaj napędu w coraz większej liczbie modeli. Nowego Mercedesa klasy E możemy zamówić nawet w dwóch wariantach hybrydowych – z silnikiem benzynowym i dieslem. Jak sprawdza się w tym mniej typowym wariancie?

Mateusz Raczyński

Mercedes E300de – test wideo

Mercedes E300de to hybryda, ale połączona z silnikiem Diesla. Ma napęd na tył, 9-biegowy automat, 306 KM i 700 Nm.

Cała ta koncepcja ma spore szanse na powodzenie, bo z jednej strony klasa E jest świetna pod względem aerodynamiki, z aktywnymi elementami, jak np. grill z żaluzjami i nawet z typowym dieslem 220d pali bardzo mało. W hybrydzie może więc palić jeszcze mniej.

Ile dokładnie? Przeprowadziłem parę testów:

  • ile przejedzie na prądzie?
  • ile spala w trasie i w mieście, kiedy ma rozładowany akumulator?
  • jak często korzysta z silnika spalinowego w trybie hybrydowym?

Na te i inne pytania odpowiadam w filmie.

Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy