Toyota Corolla Cross debiutuje w tańszym wydaniu 1.8 Hybrid. To propozycja dla oszczędnych

Popularny SUV Toyoty dotychczas dostępny wyłącznie z dwulitrową hybrydą doczekał się słabszego, ale i tańszego odpowiednika z 1,8-litrową jednostką. Ile kosztuje i jak bardzo różni się od obecnego wydania?

Toyota Corolla Cross HybridToyota Corolla Cross Hybrid
Źródło zdjęć: © materiały prasowe | Toyota
Aleksander Ruciński

143 900 zł - tyle muszą przygotować klienci chętni na Corollę Cross 1.8 Hybrid. To napęd o mocy 140 KM reprezentujący piątą generację hybryd Toyoty. Pozwala na przyspieszenie 0-100 km/h w 9,9 sekundy i emituje średnio od 113-114 g CO2 na każdy przejechany kilometr.

Wersja 1.8 bazuje rzecz jasna na tej samej platformie GA-C co mocniejsza dwulitrówka, z tą różnicą, że zamiast zawieszenia wielowahaczowego z tyłu dostaniemy klasyczną belkę skrętną. Efektem ubocznym jest większy bagażnik o pojemności 473 litrów.

Toyota chwali się bogatym wyposażeniem. Już w podstawowym wydaniu Comfort dostaniemy m.in. multimedia z ekranem o przekątnej 10,5 cala, 12,3-calowe cyfrowe zegary, pełny pakiet systemów wsparcia kierowcy, światła LED, dwustrefową klimatyzację czy 17-calowe felgi.

Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross © Materiały prasowe | Toyota

Przy okazji w gamie debiutuje też nowa odmiana wyposażeniowa Executive, która jednak będzie parowana wyłącznie z napędem 2-litrowym. To jedyna wersja dostępna za dopłatą w dwukolorowych kompozycjach nadwozia z czarnym dachem.

Klienci dostaną też m.in. elektrycznie podnoszoną klapę bagażnika, system kamer 360 stopni czy skórzaną tapicerkę. Ceny tego wydania startują od kwoty 183 900 zł. Przedsprzedaż nowych wariantów ruszy już w najbliższych miesiącach.

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie