Toyota dołącza do grona elektrycznych vanów i prezentuje Proace'a Verso Electric

Po debiucie elektrycznych vanów z koncernu PSA przyszła też kolej na Toyotę. Bliźniak Zafiry, Spacetourera i Travellera otrzyma prądowy napęd, który zapewni mu zasięg 230 lub 330 km. Co ważne, odpowiednie rozmieszczenie baterii nie wpłynęło na zmniejszenie przestrzeni w kabinie.

Toyota Proace Verso Electric będzie na razie jedynym korzystającym wyłącznie z energii z gniazdkaToyota Proace Verso Electric będzie na razie jedynym korzystającym wyłącznie z energii z gniazdka
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe Toyoty
Filip Buliński

Toyotę, podobnie jak bliźniacze modele w PSA, napędza 136-konny silnik elektryczny, który przenosi napęd na przednią oś. Na razie nie zdradzono czasu przyspieszenia do 100 km/h, ale w tego typu aucie nie będzie to raczej szczególnie istotne. Z kolei prędkość maksymalna została ograniczona do 130 km/h.

W sprzedaży będą dostępne 2 warianty akumulatorów – 50 i 75 kWh. Zgodnie z normą WLTP, pierwszy ma zapewnić zasięg do 230 km, a drugi – 330 km. Proace Verso Electric będzie w stanie przyjąć ładowanie z mocą do 100 kW, dzięki czemu uzupełnienie energii w mniejszej baterii zajmie tylko 30 min., a w większej – 45 min.

Wnętrze prezentuje się analogicznie do bliźniaków z PSA. Różnicę zauważymy praktycznie tylko w znaczkach
Wnętrze prezentuje się analogicznie do bliźniaków z PSA. Różnicę zauważymy praktycznie tylko w znaczkach © fot. mat. prasowe Toyoty

Do wyboru będą 3 warianty nadwozia – Compact, Medium i Long. Dzięki umieszczeniu akumulatorów pod podłogą ich obecność w żaden sposób nie wpływa na przestrzeń w kabinie, a kufer, w zależności od wersji, przyjmie od 280 do nawet 1060 l bagażu przy korzystaniu ze wszystkich siedzeń. Z kolei maksymalna ładowność wynosi 1000 kg, jednak za dopłatą ta wartość może zostać podniesiona do 1200 kg. Ciężar nisko osadzonych baterii ma poprawić także stabilność prowadzenia auta.

Już podstawowe wyposażenie jest całkiem zadowalające i obejmuje m.in. łączność z Android Auto i Apple Car Play, 7-calowy ekran multimedialny, podgrzewane fotele czy bezkluczykowy dostęp do auta. Nie zabrakło także szeregu asystentów jazdy, w tym systemu awaryjnego hamowania z funkcją wykrywania pieszych. Automatyczna klimatyzacja wymaga już dopłaty – w standardzie znajdziemy manualną.

Ceny zostaną wkrótce ogłoszone, a pierwsze egzemplarze zagoszczą u swoich właścicieli wiosną 2021 r.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/7] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy