WAŻNE
TERAZ

Kaczyński umywa ręce w sprawie Mejzy, zdecyduje klub PiS. Znamy kulisy

Toyota Highlander także dla Europy. 7-osobowa hybryda niebawem pojawi się w salonach

Segment dużych SUV-ów w Europie niebawem wzbogaci się o ważny model. Jest nim popularna na świecie Toyota Highlander, która od początku 2021 roku ma być oferowana również w europejskich salonach. Auto kusi praktyczną 7-osobową kabiną i hybrydowym napędem.

Duży i komfortowy SUV to model, którego brakowało w europejskiej gamie Toyoty.Duży i komfortowy SUV to model, którego brakowało w europejskiej gamie Toyoty.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Highlander to hit sprzedaży, który cieszy się szczególną popularnością za oceanem. Teraz zalety dużej toyoty będą mogli docenić również europejscy klienci - zgodnie z zapowiedziami auto ma trafić na nasz rynek nie później niż na początku 2021 roku.

Z nadwoziem mierzącym 495 cm długości Highlander plasuje się w segmencie dużych SUV-ów. W Europie będzie konkurował m.in. z nową Kią Sorento czy Fordem Explorerem. Nadwozie oparte na platformie GA-K i architekturze TNGA zapewnia komfortową przestrzeń dla 7 osób, a bagażnik w standardowej konfiguracji ma aż 658 litrów pojemności.

Istnieje też możliwość złożenia tylnych foteli i utworzenia płaskiej przestrzeni ładunkowej o imponującej pojemności 1909 litrów. Nie brakuje również licznych schowków i dodatkowych gniazd USB. To zdecydowanie pojazd o rodzinnym charakterze. Wycieczka na kemping nie powinna być problemem - Highlander może bowiem ciągnąć przyczepę o masie nawet 2 ton.

Pod maską znajdziemy 2,5-litrowy motor znany już m.in. z modeli Camry i RAV4. Jednostka benzynowa korzysta ze wsparcia dwóch generatorów i silnika elektrycznego zamontowanego na tylnej osi. Tam też umieszczono wydajną baterię magazynującą odzyskaną energię. Łączna moc takiego zestawu to 244 KM. Toyota twierdzi, że średnie zużycie paliwa według cyklu WLTP wynosi tylko 6,6 l na 100 km.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat. prasowe

Klienci mogą liczyć na bogate wyposażenie standardowe. 20-calowe felgi, rozbudowane multimedia z 12,3-calowym ekranem oraz obsługą Android Auto / Apple CarPlay, wentylowane fotele czy nawigacja satelitarna to tylko niektóre z udogodnień.

Highlander będzie bez wątpienia najbardziej luksusową propozycją w gamie Toyoty, o czym świadczyć ma także obecność dodatkowych materiałów wygłuszających i akustycznej przedniej szyby. Kierowca może natomiast liczyć na wsparcie systemów wchodzących w skład Toyota Safety Sense: m.in. system wykrywania pieszych, adaptacyjny tempomat, asystent utrzymania pasa ruchu oraz system rozpoznawania znaków drogowych.

Auto trafi do polskich salonów z początkiem 2021 roku. Na razie nie wiemy, ile trzeba będzie za nie zapłacić. W USA cennik Highlandera startuje od 34 600 dolarów. (ponad 150 tys. zł.). W Europie raczej nie będzie to mniej niż 200 tys. zł.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/6] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy