Toyota odświeżyła wodorowego Miraia. Na razie tylko w Japonii

Na japoński rynek wjeżdża Mirai z roku modelowego 2024. Auto wyróżnia się odmienionym wnętrzem i zaktualizowanym wyposażeniem. Szczególnie z zakresu bezpieczeństwa i systemów wsparcia kierowcy.

Toyota MiraiToyota Mirai
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Toyota
Aleksander Ruciński

Nowy Mirai, który będzie dostępny w Japonii od 18 grudnia 2023 roku, przybywa z najnowszym wcieleniem systemu Toyota Safety Sense obejmującego m.in. funkcję Proactive Driving Assist będącą kolejnym krokiem w kierunku autonomicznej jazdy.

Na pokładzie znajdziemy też m.in. system pre-collision z wykrywaniem pieszych i rowerzystów, asystent pasa ruchu, monitorowanie ruchu poprzecznego, adaptacyjny tempomat, automatyczne światła drogowe, czujnik martwego pola czy rozpoznawanie znaków drogowych.

We wnętrzu pojawią się także zaktualizowane multimedia z 12,3-calowym ekranem i ambientowe oświetlenie z 64 kolorami do wyboru. Nowością jest też cyfrowy kluczyk pozwalający uruchamiać i otwierać samochód z wykorzystaniem aplikacji w smartfonie.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Toyota na razie nie wspomina czy aktualizacje obejmą również wodorowy napęd o mocy 185 KM. Więcej szczegółów poznamy zapewne tuż po rynkowym debiucie. Jeśli chodzi i Europę czy USA, podobnych zmian powinniśmy spodziewać się w najbliższych kilku miesiącach.

  • Toyota Mirai
  • Toyota Mirai
  • Toyota Mirai
  • Toyota Mirai
  • Toyota Mirai
  • Toyota Mirai
  • Toyota Mirai
  • Toyota Mirai
  • Toyota Mirai
  • Toyota Mirai
  • Toyota Mirai
  • Toyota Mirai
[1/12] Toyota Mirai Źródło zdjęć: Materiały prasowe | Toyota
Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy