Toyota rezygnuje z Camry. Na razie tylko w Japonii

Toyota Camry
Toyota Camry
Źródło zdjęć: © Autokult | Marcin Łobodziński
Aleksander Ruciński

24.03.2023 09:25, aktual.: 24.03.2023 10:12

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Mogłoby się wydawać, że Toyota Camry jest dość popularnym samochodem. Japoński rynek stanowi jednak wyjątek. Producent zdecydował, że z uwagi na słabą sprzedaż nie warto oferować tam tego modelu. Priorytet dostaną inne segmenty.

Po 43 latach obecności na rodzimym rynku, Camry wypada z japońskiej oferty. To model - legenda, szczególnie w Ameryce. Jak widać jednak, azjatyccy klienci mają nieco inne zdanie.

Ostatnia generacja przyjęła się tam nieźle, ale nie wybitnie. W 2022 roku Toyota sprzedała w Japonii około 6 tys. sztuk Camry. Za mało, by opłacało się dalej oferować ten model.

Lokalny rynek, podobnie zresztą, jak i globalny, coraz mocniej zwraca się w stronę SUV-ów i crossoverów. To na nich skupi się Toyota w najbliższych latach. Kolejny sedan przegrywa więc z SUV-ami. Tyle dobrze, że pozycja Camry na pozostałych rynkach na razie wydaje się niezagrożona.

Auto jest oferowane w ponad 100 krajach, wliczając w to oczywiście Stany Zjednoczone, gdzie cieszy się ogromną popularnością. W ostatnich dwóch dekadach Camry zawsze było w piętnastce najpopularniejszych aut za oceanem. To wystarczający powód, by sądzić, że producent jeszcze długo nie zrezygnuje z tego modelu.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (0)
Zobacz także