Toyota rezygnuje z Camry. Na razie tylko w Japonii

Mogłoby się wydawać, że Toyota Camry jest dość popularnym samochodem. Japoński rynek stanowi jednak wyjątek. Producent zdecydował, że z uwagi na słabą sprzedaż nie warto oferować tam tego modelu. Priorytet dostaną inne segmenty.

Toyota Camry
Toyota Camry
Źródło zdjęć: © Autokult | Marcin Łobodziński
Aleksander Ruciński

24.03.2023 | aktual.: 24.03.2023 10:12

Po 43 latach obecności na rodzimym rynku, Camry wypada z japońskiej oferty. To model - legenda, szczególnie w Ameryce. Jak widać jednak, azjatyccy klienci mają nieco inne zdanie.

Ostatnia generacja przyjęła się tam nieźle, ale nie wybitnie. W 2022 roku Toyota sprzedała w Japonii około 6 tys. sztuk Camry. Za mało, by opłacało się dalej oferować ten model.

Lokalny rynek, podobnie zresztą, jak i globalny, coraz mocniej zwraca się w stronę SUV-ów i crossoverów. To na nich skupi się Toyota w najbliższych latach. Kolejny sedan przegrywa więc z SUV-ami. Tyle dobrze, że pozycja Camry na pozostałych rynkach na razie wydaje się niezagrożona.

Auto jest oferowane w ponad 100 krajach, wliczając w to oczywiście Stany Zjednoczone, gdzie cieszy się ogromną popularnością. W ostatnich dwóch dekadach Camry zawsze było w piętnastce najpopularniejszych aut za oceanem. To wystarczający powód, by sądzić, że producent jeszcze długo nie zrezygnuje z tego modelu.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)