Volkswagen ID. 2all SUV ujawniony. Kolejny krok ku elektrykom dla ludu

Niemiecki gigant w swojej próbie stworzenia taniego elektryka dla mas nie ma zamiaru poprzestać na modelu ID. 2all. Hatchback, który na rynek ma trafić w 2025 r., otrzyma także swoje większe wydanie. I ono również ma być tanie.

Pierwsza grafika Volkswagen ID. 2all SUVPierwsza grafika Volkswagen ID. 2all SUV
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Volkswagen AG
Kamil Niewiński

Volkswagen pomimo drobnych potknięć wcale nie ma zamiaru hamować swojej elektrycznej ofensywy modelowej. W 2023 r. światło dzienne ujrzał chociażby model ID. Buzz, lifting ID.3 czy ID.7. Sporo szumu zrobił również koncept modelu ID. 2all - taniego auta elektrycznego, który w wydaniu seryjnym (planowanym na 2025 r.) ma kosztować mniej niż 25 tys. euro. (ok. 108 tys. zł). Nazwa mówi wiele - to dosłownie ma być auto "to all", czyli dla wszystkich.

Tani elektryczny hatchback dla Europy jest czymś, co wymiernie załatałoby dziurę na rynku. Obecnie bowiem próżno szukać aut na prąd, z którymi kleiłby się przymiotnik "tani". Okazuje się jednak, że Volkswagen ID. 2all nie będzie samotnym wojownikiem na bardzo konkurencyjnym rynku. Zaraz po nim na scenę wjechać ma bowiem jego trochę większy brat.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

VW ID.Buzz - nikt nie jest bez wad

Niemiecki producent podzielił się właśnie pierwszą tajemniczą grafikę, która ma przedstawiać model ID. 2all SUV. Samochód ten również ma korzystać z nowo opracowanej platformy MEB, co oznacza także napęd na przednie koła.

Poza tajemniczym zdjęciem i nazwą modelu dowiedzieliśmy się tylko, że premiera tego samochodu przewidywana jest na rok 2026. A także, że ma to być kolejny krok ku zapewnienia przystępnej cenowo elektrycznej technologii dla mas. 

Volkswagen swoje plany traktuje naprawdę poważnie. Od dłuższego czasu Niemcy szukają partnerów, którzy pomogą w stworzeniu tanich elektryków. Niektóre pogłoski sugerują, że efektem tych poszukiwań może być kolaboracja z Renault, które również ma zamiar podążać w stronę produkcji przystępnych aut elektrycznych.

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie