Volkswagen ID. 2all SUV ujawniony. Kolejny krok ku elektrykom dla ludu

Niemiecki gigant w swojej próbie stworzenia taniego elektryka dla mas nie ma zamiaru poprzestać na modelu ID. 2all. Hatchback, który na rynek ma trafić w 2025 r., otrzyma także swoje większe wydanie. I ono również ma być tanie.

Pierwsza grafika Volkswagen ID. 2all SUVPierwsza grafika Volkswagen ID. 2all SUV
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Volkswagen AG
Kamil Niewiński

Volkswagen pomimo drobnych potknięć wcale nie ma zamiaru hamować swojej elektrycznej ofensywy modelowej. W 2023 r. światło dzienne ujrzał chociażby model ID. Buzz, lifting ID.3 czy ID.7. Sporo szumu zrobił również koncept modelu ID. 2all - taniego auta elektrycznego, który w wydaniu seryjnym (planowanym na 2025 r.) ma kosztować mniej niż 25 tys. euro. (ok. 108 tys. zł). Nazwa mówi wiele - to dosłownie ma być auto "to all", czyli dla wszystkich.

Tani elektryczny hatchback dla Europy jest czymś, co wymiernie załatałoby dziurę na rynku. Obecnie bowiem próżno szukać aut na prąd, z którymi kleiłby się przymiotnik "tani". Okazuje się jednak, że Volkswagen ID. 2all nie będzie samotnym wojownikiem na bardzo konkurencyjnym rynku. Zaraz po nim na scenę wjechać ma bowiem jego trochę większy brat.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

VW ID.Buzz - nikt nie jest bez wad

Niemiecki producent podzielił się właśnie pierwszą tajemniczą grafikę, która ma przedstawiać model ID. 2all SUV. Samochód ten również ma korzystać z nowo opracowanej platformy MEB, co oznacza także napęd na przednie koła.

Poza tajemniczym zdjęciem i nazwą modelu dowiedzieliśmy się tylko, że premiera tego samochodu przewidywana jest na rok 2026. A także, że ma to być kolejny krok ku zapewnienia przystępnej cenowo elektrycznej technologii dla mas. 

Volkswagen swoje plany traktuje naprawdę poważnie. Od dłuższego czasu Niemcy szukają partnerów, którzy pomogą w stworzeniu tanich elektryków. Niektóre pogłoski sugerują, że efektem tych poszukiwań może być kolaboracja z Renault, które również ma zamiar podążać w stronę produkcji przystępnych aut elektrycznych.

Wybrane dla Ciebie
Wideo: nowa Mazda 6e z bliska. Przy projekcie pomógł chiński partner
Wideo: nowa Mazda 6e z bliska. Przy projekcie pomógł chiński partner
Pierwsza jazda: Mazda 6e - takiego wnętrza nikt się nie spodziewał
Pierwsza jazda: Mazda 6e - takiego wnętrza nikt się nie spodziewał
Kia PV5 z rekordem Guinnessa. Tyle przejechała na jednym ładowaniu
Kia PV5 z rekordem Guinnessa. Tyle przejechała na jednym ładowaniu
Exlantix - nadchodzi nowa chińska marka. To nie będą auta dla każdego
Exlantix - nadchodzi nowa chińska marka. To nie będą auta dla każdego
Kia EV4 doczeka się wersji GT. Jest zapowiedź
Kia EV4 doczeka się wersji GT. Jest zapowiedź
Pierwsza jazda: Honda Prelude – takich już nie robią!
Pierwsza jazda: Honda Prelude – takich już nie robią!
Pierwsza jazda: nowy Mitsubishi Eclipse Cross i Grandis – nadciąga odsiecz
Pierwsza jazda: nowy Mitsubishi Eclipse Cross i Grandis – nadciąga odsiecz
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Nowy rodzaj baterii to dopiero początek. Chińczycy mają spory apetyt
Nowy rodzaj baterii to dopiero początek. Chińczycy mają spory apetyt
Nowy Mercedes GLC wyceniony w Polsce. Na razie tylko w jednej wersji napędu
Nowy Mercedes GLC wyceniony w Polsce. Na razie tylko w jednej wersji napędu
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę