Volkswagen ID.4 z pełnym cennikiem. Bazowa wersja ma duże szanse na sukces

Volkswagen ID.4 z pełnym cennikiem. Bazowa wersja ma duże szanse na sukces10.02.2021 07:13
ID.4 nareszcie zadebiutował z pełną ofertą.
ID.4 nareszcie zadebiutował z pełną ofertą.
Źródło zdjęć: © fot. Filip Buliński

Po startowej, bogato wyposażonej edycji 1ST przyszedł czas na pozostałe odmiany elektrycznego Volkswagena ID.4, które zostały wycenione znacznie atrakcyjniej. Za bazowy wariant zapłacimy mniej niż 160 tysięcy złotych.

202 390 zł - taka była dotychczasowa minimalna kwota pozwalająca wejść na kupienie Volkswagena ID.4. Teraz będzie o równe 46 tys. zł niższa. W ofercie pojawiła się bowiem bazowa odmiana Pure. Towarzyszą jej również inne nowości. Oferta jest na tyle rozbudowana, że każdy powinien znaleźć coś dla siebie. Przedstawiciele marki podkreślają jednak, że w pierwszych miesiącach będzie można wybierać wyłącznie spośród prekonfigurowanych egzemplarzy. Na pełną indywidualizację jeszcze przyjdzie czas.

Auta elektryczne nie są tanie, a ID.4 nie jest tu wyjątkiem. Trzeba jednak przyznać, że na tle konkurentów, cennik prezentuje się całkiem atrakcyjnie. Nie można bowiem zapominać, że mówimy o praktycznym SUV-ie zdolnym przewieźć 5 pasażerów i 543 litry bagażu. Oczywiście największy wpływ na ostateczną kwotę ma wybrany rodzaj napędu, a właściwe akumulatora - tego o mniejszej pojemności ubrano w wersję Pure, a większą, w wydanie Pro.

Volkswagen ID.4 - ceny minimalne wersji napędu:

Pure 52 kWh

  • Pure 109 kW/148 KM - od 156 390 zł
  • Pure Performance 125 KW/170 KM - od 162 790 zł

Pro 77 kWh:

  • 150kW/204 KM - od 190 890 zł

Jak nietrudno się domyślić, poszczególne warianty różnią się przede wszystkim zasięgiem - mniejszy akumulator pozwoli na pokonanie maksymalnie 346 km na jednym ładowaniu, a większy aż 523 km - są to wartości zgodne z cyklem pomiarowym WLTP. Co więcej, większe ogniwo można ładować mocą 125 kW, co przekłada się na zwiększenie zasięgu o 320 km w 30 minut.

Warto zwrócić uwagę również na różnice w osiągach - 204-konna odmiana Pro rozpędza się 0-100 km/h w czasie 8,5 s. Pure ten sam proces zajmuje 10,9 s, a Pure Performance równe 9 s. Różnice są więc spore, a co więcej - wersja napędu wpływa też na dostępność wyposażenia.

Volkswagen ID.4 - wersje wyposażenia:

Pure i Pure Performance:

  • Pure - od 156 390 zł - standardowo m.in. reflektory LED, multifunkcyjna, plastikowa kierownica, ambientowe oświetlenie wnętrza, czujnik deszczu, 1-strefowa klimatyzacja automatyczna, czujniki parkowania przód/tył, ładowanie akumulatora mocą 50 kW, multimedia z Bluetooth i nawigacją, asystent utrzymania pasa ruchu, felgi stalowe 18 cali
  • Pure City - od 179 990 zł - Pure + skórzana, podgrzewana kierownica, konsola środkowa z uchwytami na napoje, podgrzewane fotele przednie, podgrzewana szyba przednia i dysze spryskiwaczy, dostęp bezkluczykowy, dwustrefowa klimatyzacja, ładowanie akumulatora mocą 100 kW, indukcyjna ładowarka smartfona,
  • Pure Style - od 188 090 zł - Pure City + matrycowe reflektory LED, podświetlana listwa na osłonie chłodnicy, przyciemniane szyby, oświetlenie wnętrza z wyborem 30 kolorów, 3 oddzielne siedzenia z tyłu, w pełni bezkluczykowy system, 3-strefowa klimatyzacja, automatyczne światła drogowe, kamera cofania,
  • Pure Performance - od 162 790 zł - jak w Pure + napęd 170 KM
  • Pure Performance City - od 177 390 zł - jak w Pure City + napęd 170 KM
  • Pure Performance Style - od 194 490 zł - jak w Pure Style + napęd 170 KM
VW ID.4 (2021)
Źródło zdjęć: © fot. Volkswagen
VW ID.4 (2021)

Pro:

  • Pro Performance - od 190 890 zł - standardowo m.in. reflektory LED, powitalne oświetlenie lusterek, multifunkcyjna kierownica z plastiku, konsola środkowa z miejscem na napoje, ambientowe oświetlenie wnętrza, 1-strefowa klimatyzacja automatyczna, czujniki parkowania przód/tył, proaktywny tempomat stop&go, wybór profilu jazdy, możliwość ładowania prądem 125 kW, system rozpoznawania znaków, felgi stalowe 19 cali
  • Pro Performance Life - od 202 590 zł - dodatkowo m.in. podgrzewana kierownica wykończona skórą, podgrzewane fotele przednie, alarm, podgrzewana szyba przednia i dysze spryskiwaczy, dostęp bezkluczykowy, 2-strefowa klimatyzacja, indukcyjna ładowarka do smartfona,
  • Pro Performance Bussiness - od 217 890 zł - dodatkowo m.in. matrycowe reflektory LED, przyciemniane szyby, oświetlenie wnętrza z 30 kolorami do wyboru, 3 oddzielne fotele z tyłu, w pełni bezkluczykowy dostęp, automatyczne światła drogowe, kamera cofania,
  • Pro Performance Family - od 223 790 zł - dodatkowo m.in. regulowana podłoga bagażnika, 3-strefowa klimatyzacja,
  • Pro Performance Tech - od 238 490 zł - dodatkowo m.in. obniżane lusterko pasażera, automatyczne otwieranie i zamykanie klapy bagażnika, radio Ready2Discover, system kamer 360 stopni, System Lane Assist, System Emergency Assist, System Traffic Jam Assist, System Side Assist - asystent zmiany pasa ruchu,
  • Pro Performance Max - od 253 190 zł - dodatkowo m.in. progresywny układ kierowniczy, sportowe fotele, adaptacyjne zawieszenie DCC, pompa ciepła.

Jak widać, różnice cenowe pomiędzy poszczególnymi konfiguracjami potrafią być spore. Każdy, niezależnie od preferencji powinien jednak znaleźć wersję dopasowaną do swoich potrzeb. Standardowa kusi przede wszystkim niską ceną - zauważalnie niższą niż w przypadku bratniej Škody Enyaq kosztującej póki co minimum 182 300 zł. Tańszą opcją wydaje się z kolei Kia e-Niro za 146 990 zł, choć akumulator o pojemności 39,2 kWh może dla niektórych okazać się niewystarczający.

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)