Volkswagen ID.7 już w produkcji. Znamy plany sprzedażowe marki

Volkswagen ID.7 to dla niemieckiej marki niezwykle istotna premiera w obliczu rozwijania swojej elektrycznej linii EV. Produkcja flagowca ruszyła już pełną parą, a my wiemy już o tym, w jaki wolumen sprzedaży celuje producent z Wolfsburgu.

Volkswagen ID.7Volkswagen ID.7
Źródło zdjęć: © WP Autokult | Mateusz Lubczański
Kamil Niewiński

Volkswagen ID.7 jest jedną z najważniejszych tegorocznych premier w świecie motoryzacji. Przede wszystkim jest to bezpośredni następca Passata w wersji sedan (na rynku pozostanie spalinowa odmiana kombi), a także jest to nowy flagowiec elektrycznej linii ID, w którą Niemcy naprawdę mocno inwestują. Nic więc dziwnego, że Volkswagen poświęca temu autu naprawdę wiele uwagi.

Wrażenie może robić zasięg na poziomie nawet 700 km przy mocy 286 KM z pomocą nowej jednostki napędowej. Potężna elektryczna limuzyna montowana jest w zakładzie w Emden. W ostatnim czasie mogliśmy co prawda usłyszeć w nim o drobnych zawirowaniach, lecz jak się okazało miały one związek między innymi z początkiem produkcji ID.7. Ta zaś rozkręca się już na dobre. 

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Samochód Roku Wirtualnej Polski 2023 - gala wręczenia nagród

Przy produkcji Volkswagena ID.7 producent korzysta ze wsparcia wielu różnych firm. Według wykazu S&P Global Mobility, na liście dostawców możemy znaleźć takie firmy, jak ZF, Denso, Brose, Kostal czy Claros, a to tylko początek listy. 

Pierwsze egzemplarze ID.7 mają trafić do klientów w końcówce I kwartału 2024 r. Według informacji "Automotive News Europe" Volkswagen ma zamiar celować w przebicie granicy 49 900 sprzedanych egzemplarzy w 2024 r. Czy to realny plan? W samej Europie w pierwszej połowie 2023 r. Volkswagen ID.4 sprzedał się w nakładzie 10 252 egz. Istotną rolę odegra więc tutaj potencjalna popularność auta w Chinach i w USA.

Wybrane dla Ciebie
Dacia obniżyła ceny. Firma już zbiera zamówienia na Springa
Dacia obniżyła ceny. Firma już zbiera zamówienia na Springa
Renault przywraca do życia ikonę. Oto nowe Twingo E-Tech
Renault przywraca do życia ikonę. Oto nowe Twingo E-Tech
Pieniądze się kończą. Wzrost sprzedaży może się załamać
Pieniądze się kończą. Wzrost sprzedaży może się załamać
Unia chce tańszych aut. Oto, co może być "wycięte" z nowych samochodów
Unia chce tańszych aut. Oto, co może być "wycięte" z nowych samochodów
Kierowcy nie ładują hybryd plug-in. Niemcy chcą ich zmusić
Kierowcy nie ładują hybryd plug-in. Niemcy chcą ich zmusić
Tesla notuje kolejny spadek sprzedaży w Europie
Tesla notuje kolejny spadek sprzedaży w Europie
Akumulatory z elektrolitem stałym, wodór, czy paliwa o neutralnym śladzie węglowym? Oto w którym kierunku zmierza Toyota
Akumulatory z elektrolitem stałym, wodór, czy paliwa o neutralnym śladzie węglowym? Oto w którym kierunku zmierza Toyota
Niemcy podali graniczne dane. Poniżej tego nie kupuj używanego auta
Niemcy podali graniczne dane. Poniżej tego nie kupuj używanego auta
Wideo: nowa Mazda 6e z bliska. Przy projekcie pomógł chiński partner
Wideo: nowa Mazda 6e z bliska. Przy projekcie pomógł chiński partner
Pierwsza jazda: Mazda 6e - takiego wnętrza nikt się nie spodziewał
Pierwsza jazda: Mazda 6e - takiego wnętrza nikt się nie spodziewał
Kia PV5 z rekordem Guinnessa. Tyle przejechała na jednym ładowaniu
Kia PV5 z rekordem Guinnessa. Tyle przejechała na jednym ładowaniu
Exlantix - nadchodzi nowa chińska marka. To nie będą auta dla każdego
Exlantix - nadchodzi nowa chińska marka. To nie będą auta dla każdego