Volkswagen ID.7 już w produkcji. Znamy plany sprzedażowe marki

Volkswagen ID.7 to dla niemieckiej marki niezwykle istotna premiera w obliczu rozwijania swojej elektrycznej linii EV. Produkcja flagowca ruszyła już pełną parą, a my wiemy już o tym, w jaki wolumen sprzedaży celuje producent z Wolfsburgu.

Volkswagen ID.7Volkswagen ID.7
Źródło zdjęć: © WP Autokult | Mateusz Lubczański
Kamil Niewiński

Volkswagen ID.7 jest jedną z najważniejszych tegorocznych premier w świecie motoryzacji. Przede wszystkim jest to bezpośredni następca Passata w wersji sedan (na rynku pozostanie spalinowa odmiana kombi), a także jest to nowy flagowiec elektrycznej linii ID, w którą Niemcy naprawdę mocno inwestują. Nic więc dziwnego, że Volkswagen poświęca temu autu naprawdę wiele uwagi.

Wrażenie może robić zasięg na poziomie nawet 700 km przy mocy 286 KM z pomocą nowej jednostki napędowej. Potężna elektryczna limuzyna montowana jest w zakładzie w Emden. W ostatnim czasie mogliśmy co prawda usłyszeć w nim o drobnych zawirowaniach, lecz jak się okazało miały one związek między innymi z początkiem produkcji ID.7. Ta zaś rozkręca się już na dobre. 

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Samochód Roku Wirtualnej Polski 2023 - gala wręczenia nagród

Przy produkcji Volkswagena ID.7 producent korzysta ze wsparcia wielu różnych firm. Według wykazu S&P Global Mobility, na liście dostawców możemy znaleźć takie firmy, jak ZF, Denso, Brose, Kostal czy Claros, a to tylko początek listy. 

Pierwsze egzemplarze ID.7 mają trafić do klientów w końcówce I kwartału 2024 r. Według informacji "Automotive News Europe" Volkswagen ma zamiar celować w przebicie granicy 49 900 sprzedanych egzemplarzy w 2024 r. Czy to realny plan? W samej Europie w pierwszej połowie 2023 r. Volkswagen ID.4 sprzedał się w nakładzie 10 252 egz. Istotną rolę odegra więc tutaj potencjalna popularność auta w Chinach i w USA.

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie