Volkswagen ID.7 już w produkcji. Znamy plany sprzedażowe marki

Volkswagen ID.7 to dla niemieckiej marki niezwykle istotna premiera w obliczu rozwijania swojej elektrycznej linii EV. Produkcja flagowca ruszyła już pełną parą, a my wiemy już o tym, w jaki wolumen sprzedaży celuje producent z Wolfsburgu.

Volkswagen ID.7Volkswagen ID.7
Źródło zdjęć: © WP Autokult | Mateusz Lubczański
Kamil Niewiński

Volkswagen ID.7 jest jedną z najważniejszych tegorocznych premier w świecie motoryzacji. Przede wszystkim jest to bezpośredni następca Passata w wersji sedan (na rynku pozostanie spalinowa odmiana kombi), a także jest to nowy flagowiec elektrycznej linii ID, w którą Niemcy naprawdę mocno inwestują. Nic więc dziwnego, że Volkswagen poświęca temu autu naprawdę wiele uwagi.

Wrażenie może robić zasięg na poziomie nawet 700 km przy mocy 286 KM z pomocą nowej jednostki napędowej. Potężna elektryczna limuzyna montowana jest w zakładzie w Emden. W ostatnim czasie mogliśmy co prawda usłyszeć w nim o drobnych zawirowaniach, lecz jak się okazało miały one związek między innymi z początkiem produkcji ID.7. Ta zaś rozkręca się już na dobre. 

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Samochód Roku Wirtualnej Polski 2023 - gala wręczenia nagród

Przy produkcji Volkswagena ID.7 producent korzysta ze wsparcia wielu różnych firm. Według wykazu S&P Global Mobility, na liście dostawców możemy znaleźć takie firmy, jak ZF, Denso, Brose, Kostal czy Claros, a to tylko początek listy. 

Pierwsze egzemplarze ID.7 mają trafić do klientów w końcówce I kwartału 2024 r. Według informacji "Automotive News Europe" Volkswagen ma zamiar celować w przebicie granicy 49 900 sprzedanych egzemplarzy w 2024 r. Czy to realny plan? W samej Europie w pierwszej połowie 2023 r. Volkswagen ID.4 sprzedał się w nakładzie 10 252 egz. Istotną rolę odegra więc tutaj potencjalna popularność auta w Chinach i w USA.

Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Honda Prelude – takich już nie robią!
Pierwsza jazda: Honda Prelude – takich już nie robią!
Pierwsza jazda: nowy Mitsubishi Eclipse Cross i Grandis – nadciąga odsiecz
Pierwsza jazda: nowy Mitsubishi Eclipse Cross i Grandis – nadciąga odsiecz
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Nowy rodzaj baterii to dopiero początek. Chińczycy mają spory apetyt
Nowy rodzaj baterii to dopiero początek. Chińczycy mają spory apetyt
Nowy Mercedes GLC wyceniony w Polsce. Na razie tylko w jednej wersji napędu
Nowy Mercedes GLC wyceniony w Polsce. Na razie tylko w jednej wersji napędu
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie