Volkswagen ID.7 już w produkcji. Znamy plany sprzedażowe marki

Volkswagen ID.7 to dla niemieckiej marki niezwykle istotna premiera w obliczu rozwijania swojej elektrycznej linii EV. Produkcja flagowca ruszyła już pełną parą, a my wiemy już o tym, w jaki wolumen sprzedaży celuje producent z Wolfsburgu.

Volkswagen ID.7Volkswagen ID.7
Źródło zdjęć: © WP Autokult | Mateusz Lubczański
Kamil Niewiński

Volkswagen ID.7 jest jedną z najważniejszych tegorocznych premier w świecie motoryzacji. Przede wszystkim jest to bezpośredni następca Passata w wersji sedan (na rynku pozostanie spalinowa odmiana kombi), a także jest to nowy flagowiec elektrycznej linii ID, w którą Niemcy naprawdę mocno inwestują. Nic więc dziwnego, że Volkswagen poświęca temu autu naprawdę wiele uwagi.

Wrażenie może robić zasięg na poziomie nawet 700 km przy mocy 286 KM z pomocą nowej jednostki napędowej. Potężna elektryczna limuzyna montowana jest w zakładzie w Emden. W ostatnim czasie mogliśmy co prawda usłyszeć w nim o drobnych zawirowaniach, lecz jak się okazało miały one związek między innymi z początkiem produkcji ID.7. Ta zaś rozkręca się już na dobre. 

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Samochód Roku Wirtualnej Polski 2023 - gala wręczenia nagród

Przy produkcji Volkswagena ID.7 producent korzysta ze wsparcia wielu różnych firm. Według wykazu S&P Global Mobility, na liście dostawców możemy znaleźć takie firmy, jak ZF, Denso, Brose, Kostal czy Claros, a to tylko początek listy. 

Pierwsze egzemplarze ID.7 mają trafić do klientów w końcówce I kwartału 2024 r. Według informacji "Automotive News Europe" Volkswagen ma zamiar celować w przebicie granicy 49 900 sprzedanych egzemplarzy w 2024 r. Czy to realny plan? W samej Europie w pierwszej połowie 2023 r. Volkswagen ID.4 sprzedał się w nakładzie 10 252 egz. Istotną rolę odegra więc tutaj potencjalna popularność auta w Chinach i w USA.

Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀