Volkswagen ID.Next to zapowiedź elektrycznego SUV-a

Nie od dziś wiadomo, że Volkswagen planuje w najbliższych latach skupić się głównie na rozbudowaniu oferty pojazdów elektrycznych. Do zaprezentowanego już kompaktowego ID.3 dołączą niebawem kolejne propozycje. Wśród nich także SUV, którego zapowiedź właśnie zaprezentowano w Pekinie.

Duży SUV z napędem elektrycznym zadebiutuje pod koniec 2020 roku.Duży SUV z napędem elektrycznym zadebiutuje pod koniec 2020 roku.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Przedstawiciele marki na chińskiej prezentacji określali ten model mianem ID.Next. Nie zdziwimy się jeśli wersja produkcyjna zostanie ochrzczona mianem ID.4. To dokładnie to samo auto, które pod osłoną sztucznej mgły stało w szklanym akwarium na stoisku marki podczas tegorocznych targów we Frankfurcie. Teraz możemy przyjrzeć mu się nieco dokładniej, choć Niemcy nadal nie zrezygnowali z kamuflażu, którym oklejono nadwozie.

Produkcja ID.4 ma ruszyć pod koniec 2020 roku. Pod względem stylistycznym auto powinno stanowić rozwinięcie konceptu ID.Crozz, co oznacza, że wielkością uplasuje się pomiędzy Tiguanem, a Tiguanem Allspace. Nie będzie to więc mały samochód, co widać na fotografiach z chińskiej prezentacji. Miejsce wczesnej premiery nie jest przypadkowe. Volkswagen przewiduje bowiem, że to właśnie klienci w Azji będą chętnie sięgać po ten model.

Biorąc jednak pod uwagę popularność SUV-ów i crossoverów w Europie, nie zdziwimy się, jeśli ID.4 odniesie sukces także na Starym Kontynencie. Tym bardziej że stylistyka wydaje się dość europejska. Potężne nadkola, wysoko poprowadzona linia okien, wąskie reflektory, czy tylne światła połączone poprzecznym zdecydowanie przypadną do gustu europejskim klientom.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat.prasowe

W najbliższych miesiącach będziemy stopniowo poznawać kolejne szczegóły dotyczącego tego ważnego modelu. ID.4 jest samochodem, który może w bardzo dużym stopniu przyczynić się do popularyzacji napędu elektrycznego na świecie. To także kolejny kamień milowy w ofercie Volkswagena i dowód na to, że niemiecki koncern traktuje temat pojazdów elektrycznych poważnie. Do 2023 roku ich gama ma liczyć aż 10 modeli.

Wybrane dla Ciebie

Tesla Cybertruck traci najtańszą wersję. Szybko poszło
Tesla Cybertruck traci najtańszą wersję. Szybko poszło
Straż pożarna ma nowe auta. To Fordy Capri z niespodzianką pod maską
Straż pożarna ma nowe auta. To Fordy Capri z niespodzianką pod maską
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"