Volkswagen ma w planach elektrycznego mikrobusa. Będzie gotowy w 2022 roku

Ambitne plany Volkswagena na najbliższe lata zakładają stworzenie rozbudowanej gamy pojazdów elektrycznych. Jak się okazuje, poza kompaktami i crossoverami znajdzie się w niej również miejsce dla mikrobusa, będącego nowoczesnym wcieleniem legendarnego "Bulliego".

Mikrobus ma być inspirowany konceptem I.D. BuzzMikrobus ma być inspirowany konceptem I.D. Buzz
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Choć większe auta rodzinne o pudełkowatych kształtach nie cieszą się obecnie zbyt dużym powodzeniem, Volkswagen zamierza zaryzykować i stworzyć taki model. Być może Niemcy liczą, że klienci przyjdą do salonów z uwagi na elektryczny napęd i względy sentymentalne, gdyż mikrobus będzie w dużej mierze inspirowany modelami T1 i T2 sprzed kilku dekad.

Johan de Nysschen, dyrektor operacyjny amerykańskiego oddziału Volkswagena, w wywiadzie dla magazynu Motortrend potwierdził, że debiut wersji produkcyjnej planowany jest na 2022 rok. Auto ma być rozwinięciem śmiałego konceptu I.D. Buzz zaprezentowanego w 2017 roku. Tak jak wersja studyjna, gotowy model również będzie zasilany prądem.

Na razie nie wiadomo, czy Niemcy wykorzystają identyczną koncepcję napędu, która w I.D. Buzz jest całkiem ciekawa. Wykorzystuje bowiem dwa silniki elektryczne o łącznej mocy 369 KM. Są one rozmieszczone tuż nad osiami, więc koncept jest pojazdem z napędem na cztery koła. Pozostaje mieć nadzieję, że tak samo będzie w wydaniu produkcyjnym.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat. prasowe

Oczywiście jest jeszcze zbyt wcześnie, by mówić o szczegółach. Nie wiadomo też, czy auto w ogóle trafi do Europy, tym bardziej że zostało zapowiedziane przez amerykańskiego dyrektora Volkswagena. Tak czy inaczej, warto odnotować, że przyszłość niemieckiego koncernu nie ograniczy się wyłącznie do kolejnych crossoverów, co bardzo nas cieszy.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona