WAŻNE
TERAZ

Kaczyński umywa ręce w sprawie Mejzy, zdecyduje klub PiS. Znamy kulisy

Volkswagen oferuje szybką ładowarkę do aut elektrycznych. Kosztuje 1729 zł

Wzrost popularności samochodów elektrycznych zmusza producentów do poszukiwania rozwiązań, które mogłyby ułatwić życie ich użytkownikom. Jednym z nich jest bez wątpienia ładowarka typu wallbox oferowana przez Volkswagena, która pozwala skrócić czas ładowania pojazdu w domu nawet pięciokrotnie.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
Aleksander Ruciński

Nie ma przeciwwskazań co do tego, by ładować pojazd elektryczny ze zwykłego domowego gniazdka. Problem w tym, że proces ładowania trwa wówczas znacznie dłużej niż przy korzystaniu z szybkich urządzeń dostępnych publicznie w coraz większej liczbie miast. Istnieją jednak także pośrednie rozwiązania, pozwalające na przyspieszenie procesu domowego ładowania. Wystarczy zamontować odpowiednie urządzenie w swoim garażu.

Takim urządzeniem jest ID. Charger, czyli ścienna ładowarka oferowana przez Volkswagena, która pozwala "nakarmić" baterię prądem o mocy do 11 kW, co powinno pozwolić na maksymalne uzupełnienie akumulatorów Volkswgena ID.3 w czasie nieprzekraczającym 6 godzin. Co więcej, wcale nie jest to droga zabawa - dzięki wykorzystaniu tańszej taryfy nocnej można znacząco obniżyć koszty użytkowania elektryka.

ID. Charger będzie można kupić w autoryzowanych salonach Volkswagena lub przez Internet już od początku 2020 roku. Cena podstawowego wariantu to uczciwe 1729 żł. Dostępne będą także bardziej zaawansowane wersje, z dodatkowymi opcjami cyfrowymi. Prawdopodobnie mowa tu o możliwości zdalnego sterowania, czy programowania godzin ładowania.

Chętnym klientom producent oferuje także usługę montażu i konfiguracji urządzenia. Biorąc pod uwagę niewygórowaną cenę, warto potraktować dodatkową ładowarkę, jako obowiązkowy gadżet przy zakupie elektrycznego Volkswagena.

Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy