Volkswagen podjął decyzję w sprawie USA. Nie ma klimatu dla elektryków

Model, z którym Volkswagen wiąże spore nadzieje, ostatecznie nie trafi na rynek Ameryki Północnej. Powodem jest polityczny klimat, który tam panuje oraz zmiana preferencji klientów.

Volkswagen ID.7 GTXVolkswagen ID.7 GTX
Źródło zdjęć: © Autokult | Szymon Jasina
Aleksander Ruciński

Volkswagen oficjalnie ogłosił, że elektryczny liftback ID.7 nie trafi na rynek Ameryki Północnej. Pierwotnie planowano jego debiut w USA w 2024 roku, a już jakiś czas temu zostało to zawieszone na czas nieokreślony, a teraz całkowicie porzucone.

Rzecznik Volkswagena w rozmowie z serwisem Carscoops wskazał na "wymagający klimat dla pojazdów elektrycznych" jako główny powód decyzji. Rynek EV nie rozwija się tak dynamicznie, jak przewidywali producenci, a adaptacja pojazdów elektrycznych jest wolniejsza niż zakładano.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Premiera wideo: nowy Volkswagen ID.7 Tourer.

Mimo rezygnacji z wprowadzenia ID.7 w Ameryce, firma podkreśla, że "pojazdy elektryczne nadal stanowią kluczowy element długoterminowej strategii produktowej Volkswagena, a nowe modele elektryczne będą wprowadzane na ten rynek". Producent zamierza kontynuować ekspansję w segmencie EV w USA.

ID.7 miał być flagowym modelem elektrycznym Volkswagena w Ameryce, ale wysoka cena i malejące zainteresowanie sedanami wpłynęły na zmianę planów. Przewiduje się, że model mógłby być droższy nawet od ID. Buzza, którego cena startuje od 59 995 dolarów.

Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy