Volkswagen podjął decyzję w sprawie USA. Nie ma klimatu dla elektryków

Model, z którym Volkswagen wiąże spore nadzieje, ostatecznie nie trafi na rynek Ameryki Północnej. Powodem jest polityczny klimat, który tam panuje oraz zmiana preferencji klientów.

Volkswagen ID.7 GTXVolkswagen ID.7 GTX
Źródło zdjęć: © Autokult | Szymon Jasina
Aleksander Ruciński

Volkswagen oficjalnie ogłosił, że elektryczny liftback ID.7 nie trafi na rynek Ameryki Północnej. Pierwotnie planowano jego debiut w USA w 2024 roku, a już jakiś czas temu zostało to zawieszone na czas nieokreślony, a teraz całkowicie porzucone.

Rzecznik Volkswagena w rozmowie z serwisem Carscoops wskazał na "wymagający klimat dla pojazdów elektrycznych" jako główny powód decyzji. Rynek EV nie rozwija się tak dynamicznie, jak przewidywali producenci, a adaptacja pojazdów elektrycznych jest wolniejsza niż zakładano.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Premiera wideo: nowy Volkswagen ID.7 Tourer.

Mimo rezygnacji z wprowadzenia ID.7 w Ameryce, firma podkreśla, że "pojazdy elektryczne nadal stanowią kluczowy element długoterminowej strategii produktowej Volkswagena, a nowe modele elektryczne będą wprowadzane na ten rynek". Producent zamierza kontynuować ekspansję w segmencie EV w USA.

ID.7 miał być flagowym modelem elektrycznym Volkswagena w Ameryce, ale wysoka cena i malejące zainteresowanie sedanami wpłynęły na zmianę planów. Przewiduje się, że model mógłby być droższy nawet od ID. Buzza, którego cena startuje od 59 995 dolarów.

Wybrane dla Ciebie

Polacy się rzucili na chińskie auto. Przy takiej cenie to nic dziwnego
Polacy się rzucili na chińskie auto. Przy takiej cenie to nic dziwnego
Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowe samochody papieża Leona XIV. Takich jeszcze w Watykanie nie było
Nowe samochody papieża Leona XIV. Takich jeszcze w Watykanie nie było
Wywiad: Szef Audi Gernot Döllner tłumaczy wycofanie się z pełnej elektryfikacji marki
Wywiad: Szef Audi Gernot Döllner tłumaczy wycofanie się z pełnej elektryfikacji marki
Volkswagen twierdzi, że PHEV może być oszczędny w każdych warunkach. Sprawdziłem to w Danii
Volkswagen twierdzi, że PHEV może być oszczędny w każdych warunkach. Sprawdziłem to w Danii
Elektryk Sony i Hondy traci, choć nawet nie zdążył wyjechać na drogi
Elektryk Sony i Hondy traci, choć nawet nie zdążył wyjechać na drogi
Hyundai Ioniq 9 wjeżdża do Polski. Znamy ceny rodzinnego SUV-a na prąd
Hyundai Ioniq 9 wjeżdża do Polski. Znamy ceny rodzinnego SUV-a na prąd
Pierwszy kontakt z Lexusem ES: przedłużony w standardzie
Pierwszy kontakt z Lexusem ES: przedłużony w standardzie