Volkswagen pokazał nowy napęd. Pewnie trafi do ID.7

AP550 – za tą skomplikowaną nazwą kryje się nowy elektryczny napęd Volkswagena. Producent zdradził pierwsze szczegóły techniczne. Trzeba przyznać, że dane nie rozczarowują.

Volkswagen ID.7 Volkswagen ID.7
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Volkswagen AG
Aleksander Ruciński

Nie od dziś wiadomo, że elektryfikacja jest priorytetem Volkswagena. Niemiecki koncern sukcesywnie inwestuje nie tylko w rozbudowę gamy modeli, ale i dostępnych napędów. Najnowszy z nich właśnie został zapowiedziany.

Zgodnie z doniesieniami Volkswagena trafi na rynek w czwartym kwartale 2023 roku. Prawdopodobnie pod maską modelu ID.7 – elektrycznego odpowiednika Passata. Moc? 286 KM, a maksymalny moment obrotowy to 550 Nm.

Niemcy twierdzą, że osiągnęli lepszą wydajność dzięki zwiększonej liczbie zwojów i grubszemu przekrojowi drutu. Silnik wykorzystuje też spory magnes, a cała konstrukcja została wzmocniona, by wytrzymać znaczny moment obrotowy. Inżynierowie skupili się jednak nie tylko na osiągach, ale i na wydajności, którą udało się usprawnić dzięki lepszemu chłodzeniu.

Napęd APP550
Napęd APP550 © Materiały prasowe | Volkswagen

O tym jak nowy napęd wypada pod kątem liczb, a w szczególności zużycia prądu przekonamy się, gdy trafi do produkcyjnego auta. Choć jeszcze nie wiemy tego oficjalnie, AP550 powinien zadebiutować w modelu ID.7, którego premierę przewidziano na 17 kwietnia.

Wybrane dla Ciebie

Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"