Za kierownicą prototypu Volkswagena ID.7. To przyniesie elektryczny flagowiec

Volkswagen szykuje się do premiery nowego, tym razem flagowego, członka rodziny ID. Pierwsze prototypowe egzemplarze kończą właśnie fazę testów. Miałem okazję przejechać się jednym z nich.

Volkswagen ID.7 - prototypVolkswagen ID.7 - prototyp
Źródło zdjęć: © WP Autokult
Mateusz Lubczański

Gdzieś w środkowej Hiszpanii, niedaleko miejscowości zamieszkanej zaledwie przez 500 osób, ładują się trzy egzemplarze Volkswagena ID.7. To niemal-niemal gotowe auta, kończące swój testowy żywot, które teraz wpadły w ręce dziennikarzy. Oficjalna premiera będzie miała miejsce pod koniec kwietnia. Oto, co na razie wiadomo o elektrycznej limuzynie.

Samochód jest naprawdę duży

Volkswagen ID.7 ma być sprzedawany tuż obok Passata kombi, ale to zupełnie nowa maszyna. Opracowana na elektrycznej platformie MEB (znana już chociażby z ID.4 czy Buzza) ma 297 cm rozstawu osi! Nadwozie ma z kolei nieco poniżej 5 m i ma dobry wynik oporu aerodynamicznego: Cx utrzymuje się na poziomie 0,23. To zagwarantuje sporą przestrzeń do zagospodarowania, ale na razie wszystko to, co za kierowcą, zostało zakryte ciemną płachtą.

Volkswagen ID.7 - prototyp
Volkswagen ID.7 - prototyp © Volkswagen | Materiały prasowe

Volkswagen mówi o zasięgu na poziomie 700 km

O tej wartości wiedzieliśmy już od początku lutego, co tylko potwierdza fakt, że Niemcy uwielbiają liczby i rekordy. Z oczywistych względów nie podam tutaj wyników uzyskanych w prototypach. Mogę za to powiedzieć o nowej jednostce napędowej, która ma 286 KM. To rozwiązanie jest co najmniej optymalne, ale też nie ma typowej dla elektryków brutalności w przyspieszaniu. Na dokładne dane techniczne musimy jednak poczekać.

Inżynierowie posłuchali (jednym uchem) narzekań klientów

Samo wnętrze jest niezwykle skromne, a króluje tutaj spory ekran multimediów. O ile jego działanie dopiero sprawdzimy, tak już okazuje się, że dodano podświetlenie (tak!) paneli dotykowych (które też zbierały sporo krytyki). Na pokładzie znajdziemy też masaż pośladków. Co na pewno jest irytujące, to spore słupki A opadające pod sporym kątem. Jestem pewny, że przechodnie będą bardzo często się za nimi chować.

Zapomnij o zwykłej klimatyzacji

O przenoszeniu panelu klimatyzacji na ekrany napisano już wiele, ale Volkswagen przenosi "klimę" w zupełnie nowy wymiar. Zapomnij o ustawianiu nawiewów – te regulowane są za pomocą ekranu, niczym w Porsche Panamera czy Taycanie. Pozwoliło to na przygotowanie programów w stylu "ogrzej ręce" czy "zaparowała mi szyba".

Volkswagen ID.7 - prototyp
Volkswagen ID.7 - prototyp © Volkswagen | materiały prasowe

W salonach jeszcze w tym roku

Volkswagen zamierza kuć żelazo, póki gorące i rusza z produkcją pełną parą. Pierwsze egzemplarze pojawią się w salonach jesienią. Kluczem do sukcesu będzie oczywiście cena, a tę poznamy w połowie roku.

  • Volkswagen ID.7 - prototyp
  • Volkswagen ID.7 - prototyp
  • Volkswagen ID.7 - prototyp
  • Volkswagen ID.7 - prototyp
  • Volkswagen ID.7 - prototyp
  • Volkswagen ID.7 - prototyp
[1/6] Volkswagen ID.7 - prototyp Źródło zdjęć: WP Autokult |
Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy