Volvo EM90 oficjalnie. To elektryczny minivan z luksusowym wnętrzem
Zgodnie z zapowiedziami Volvo oficjalnie pochwaliło się swoim pierwszym minivanem. Model EM90 to przestronny elektryk dla rodziny. Choć bazuje na chińskiej konstrukcji, nie brakuje mu szwedzkiego charakteru.
13.11.2023 | aktual.: 13.11.2023 10:57
Tak jak przewidywano jeszcze na długo przed premierą, pierwszy minivan w historii Volvo został oparty na chińskim bracie z koncernu Gelly. Mowa o modelu Zeekr 009. Szwedzi zadbali jednak o sporą dawkę indywidualizmu, dzięki czemu trudno mieć wątpliwości, z jaką marką mamy do czynienia.
Charakterystyczne reflektory w kształcie "młotów Thora", płaska atrapa chłodnicy typowa dla elektrycznych Volvo, pokaźne tylne światła z dużymi pionowymi sekcjami czy w końcu minimalistyczne, ale przytulne wnętrze, to elementy wyróżniające ten model.
Mierzące 5206 mm długości EM90 jest w stanie przewieźć sześć osób w bardzo luksusowych warunkach. W topowych wersjach przewidziano wentylowane fotele z pełną regulacją, 15,6-calowy ekran dla pasażerów tylnej kanapy czy 21-głośnikowy system audio Bowers & Wilkins.
Ekranów nie brakuje też na minimalistycznym kokpicie. Mniejszy wyświetlacz pełni rolę instrumentów kierowcy, zaś większy, 15,4-calowy odpowiada za główne ustawienia i multimedia. Warto wspomnieć, że korzystanie z niego nie jest obligatoryjne, gdyż auto wyposażono w rozbudowany system sterowania głosowego.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
A co z napędem? Ten jest rzecz jasna wyłącznie elektryczny. Póki co klienci mają do wyboru tylko tylnonapędowy wariant o mocy 272 KM zasilany akumulatorem o pojemności 116 kWh. Maksymalny zasięg zgodnie z chińskim cyklem CLTC wynosi 738 km.
Dane dla Europy pozostają nieznane, co jest zrozumiałe, gdyż - przynajmniej na razie - Volvo nie zamierza sprzedawać EM90 na Starym Kontynencie.