Volvo EM90 oficjalnie. To elektryczny minivan z luksusowym wnętrzem
13.11.2023 07:57, aktual.: 13.11.2023 10:57
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Zgodnie z zapowiedziami Volvo oficjalnie pochwaliło się swoim pierwszym minivanem. Model EM90 to przestronny elektryk dla rodziny. Choć bazuje na chińskiej konstrukcji, nie brakuje mu szwedzkiego charakteru.
Tak jak przewidywano jeszcze na długo przed premierą, pierwszy minivan w historii Volvo został oparty na chińskim bracie z koncernu Gelly. Mowa o modelu Zeekr 009. Szwedzi zadbali jednak o sporą dawkę indywidualizmu, dzięki czemu trudno mieć wątpliwości, z jaką marką mamy do czynienia.
Charakterystyczne reflektory w kształcie "młotów Thora", płaska atrapa chłodnicy typowa dla elektrycznych Volvo, pokaźne tylne światła z dużymi pionowymi sekcjami czy w końcu minimalistyczne, ale przytulne wnętrze, to elementy wyróżniające ten model.
Mierzące 5206 mm długości EM90 jest w stanie przewieźć sześć osób w bardzo luksusowych warunkach. W topowych wersjach przewidziano wentylowane fotele z pełną regulacją, 15,6-calowy ekran dla pasażerów tylnej kanapy czy 21-głośnikowy system audio Bowers & Wilkins.
Ekranów nie brakuje też na minimalistycznym kokpicie. Mniejszy wyświetlacz pełni rolę instrumentów kierowcy, zaś większy, 15,4-calowy odpowiada za główne ustawienia i multimedia. Warto wspomnieć, że korzystanie z niego nie jest obligatoryjne, gdyż auto wyposażono w rozbudowany system sterowania głosowego.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
A co z napędem? Ten jest rzecz jasna wyłącznie elektryczny. Póki co klienci mają do wyboru tylko tylnonapędowy wariant o mocy 272 KM zasilany akumulatorem o pojemności 116 kWh. Maksymalny zasięg zgodnie z chińskim cyklem CLTC wynosi 738 km.
Dane dla Europy pozostają nieznane, co jest zrozumiałe, gdyż - przynajmniej na razie - Volvo nie zamierza sprzedawać EM90 na Starym Kontynencie.