Volvo EM90 oficjalnie. To elektryczny minivan z luksusowym wnętrzem

Zgodnie z zapowiedziami Volvo oficjalnie pochwaliło się swoim pierwszym minivanem. Model EM90 to przestronny elektryk dla rodziny. Choć bazuje na chińskiej konstrukcji, nie brakuje mu szwedzkiego charakteru.

Volvo EM90Volvo EM90
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Volvo
Aleksander Ruciński

Tak jak przewidywano jeszcze na długo przed premierą, pierwszy minivan w historii Volvo został oparty na chińskim bracie z koncernu Gelly. Mowa o modelu Zeekr 009. Szwedzi zadbali jednak o sporą dawkę indywidualizmu, dzięki czemu trudno mieć wątpliwości, z jaką marką mamy do czynienia.

Charakterystyczne reflektory w kształcie "młotów Thora", płaska atrapa chłodnicy typowa dla elektrycznych Volvo, pokaźne tylne światła z dużymi pionowymi sekcjami czy w końcu minimalistyczne, ale przytulne wnętrze, to elementy wyróżniające ten model.

Mierzące 5206 mm długości EM90 jest w stanie przewieźć sześć osób w bardzo luksusowych warunkach. W topowych wersjach przewidziano wentylowane fotele z pełną regulacją, 15,6-calowy ekran dla pasażerów tylnej kanapy czy 21-głośnikowy system audio Bowers & Wilkins.

Volvo EM90
Volvo EM90 © Materiały prasowe | Volvo

Ekranów nie brakuje też na minimalistycznym kokpicie. Mniejszy wyświetlacz pełni rolę instrumentów kierowcy, zaś większy, 15,4-calowy odpowiada za główne ustawienia i multimedia. Warto wspomnieć, że korzystanie z niego nie jest obligatoryjne, gdyż auto wyposażono w rozbudowany system sterowania głosowego.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

A co z napędem? Ten jest rzecz jasna wyłącznie elektryczny. Póki co klienci mają do wyboru tylko tylnonapędowy wariant o mocy 272 KM zasilany akumulatorem o pojemności 116 kWh. Maksymalny zasięg zgodnie z chińskim cyklem CLTC wynosi 738 km.

Dane dla Europy pozostają nieznane, co jest zrozumiałe, gdyż - przynajmniej na razie - Volvo nie zamierza sprzedawać EM90 na Starym Kontynencie.

  • Volvo EM90
  • Volvo EM90
  • Volvo EM90
  • Volvo EM90
  • Volvo EM90
  • Volvo EM90
  • Volvo EM90
  • Volvo EM90
  • Volvo EM90
  • Volvo EM90
  • Volvo EM90
  • Volvo EM90
  • Volvo EM90
  • Volvo EM90
  • Volvo EM90
  • Volvo EM90
  • Volvo EM90
  • Volvo EM90
  • Volvo EM90
  • Volvo EM90
  • Volvo EM90
  • Volvo EM90
  • Volvo EM90
  • Volvo EM90
  • Volvo EM90
  • Volvo EM90
  • Volvo EM90
  • Volvo EM90
  • Volvo EM90
  • Volvo EM90
  • Volvo EM90
[1/31] Volvo EM90 Źródło zdjęć: Materiały prasowe | Volvo
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach